۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
ذخایر پشت سدهای اردبیل تا ۷۰ درصد کاهش یافته است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

ذخایر پشت سدهای اردبیل تا ۷۰ درصد کاهش یافته است

اردبیل- جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: میزان آب ذخیره شده در پشت سدها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته که این امر نگرانی‌ها را چندین برابر کرده است.

عباس جنگی مرنی در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای با همکاری آب و فاضلاب استان تلاش می‌کند تا تدبیری مناسب در تأمین آب شرب با اولویت اول در همه سدها و منابع موجود انجام دهد و در اولویت‌های بعدی بخش صنعت و کشاورزی قرار دارد.

وی ذخیره پشت سدهای استان را تا ۵۰ درصد کمتر از سال‌های گذشته به ویژه در سدهای شمال استان بیان کرد و گفت: در سد یامچی، ‌ سبلان و قوری چایی این کاهش منابع پشت سدها تا ۷۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل دلیل اصلی این امر را کاهش ۷۰ درصدی بارندگی‌ها در دو ماه اخیر، کم شدن ذخیره برف در ارتفاعات و تبخیر بالای آب در منابع موجود اعلام کرد و افزود: روان‌ آب‌ها به ویژه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان اردبیل نیز با کم آبی و یا خشکسالی جدی روبه‌رو هستند.

جنگی مرنی تدبیر لازم در این زمینه را استفاده بهینه از منابع آب به ویژه در بخش شرب اعلام کرد و ادامه داد: هموطنان از هم اکنون باید مصرف آب خود را به درستی مدیریت کرده و حتی قطره‌ای آب را بیهوده هدر ندهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شرکت آب و فاضلاب موظف شده تا در صورت نیاز آب مشترکان پرمصرف را با تذکر و هشدارهای جدی به درستی مدیریت کرده و اجازه مصرف بیهوده را به مشترکان ندهد و در صورت نیاز با اعمال جریمه و حتی قطعی این مشترکان را تنبیه کند.

جنگی مرنی اضافه کرد: ما در همه سدهای استان کارگروه‌های بهینه مدیریت و تخصیص منابع را با اولویت شرب فعال کردیم و انتظار می‌رود در این زمینه یک دستاورد مناسبی را شاهد و ناظر باشیم.

کد خبر: ۸۸٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha