۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
ساخت اسکله های تفریحی در مازندران با مانع حریم دریا روبرور شده است
رئیس سازمان مدیریت مازندران:

ساخت اسکله های تفریحی در مازندران با مانع حریم دریا روبرور شده است

ساری- غلامی راد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به صدور مجوزهای اسکله های دریایی در استان گفت: ساخت این اسکله ها با موانعی نظیر حریم دریا روبرو است.

مفید غلامی راد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه محور اقتصاد استان باید دریا پایه شود، از شروع ساخت اسکله های تفریحی و توریستی در استان خبر داد و گفت: ساماندهی و آزادسازی سواحل برای اجرای این طرح باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اظهار اینکه سرمایه گذاران زیادی برای ساخت اسکله های تفریحی و توریستی مجوز دریافت کردند اما با مانع حریم دریا و منابع طبیعی روبرو هستند، افزود: علاوه بر حریم، سند بخشی از اراضی دولتی واقع در حریم دریا و ساحل مشخص نیست و این مسئله سرمایه گذاران را با مشکل روبرو می کند.

وی با عنوان اینکه باید حریم مناطق و محل ساخت اسکله های دریایی مشخص شود، گفت: ساخت هتل اقامتی و تفریحی در این مناطق مورد توجه قرار گیرد.

غلامی را با اشاره به ویلاسازی در مناطق ساحلی دریا بر ضرورت ساماندهی حریم دریا در استان تاکید کرد و گفت: همچنین باید معبر و دسترسی هایی به دریا و ساحل در نوار ساحلی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با تاکید بر اینکه زمین های مستثنیات و اختصاصی را دارای کاربری های عمومی کنیم، گفت: باید استفاده عمومی از حریم دریا را برای مردم محقق کنیم.

حدود ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در مازندران وجود دارد.

کد خبر: ۸۸٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha