۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
بسیاری از دفاتر مشاور املاک توسط افراد غیر متخصص اداره می شود
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی:

بسیاری از دفاتر مشاور املاک توسط افراد غیر متخصص اداره می شود

اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نقش مهم مشاورین املاک در بخش مسکن، ساماندهی این صنف را خواستار شد.

به گزارش بازار، اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: روند نامناسب صدور مجوز و فعالیت مشاورین املاک در کشور موجب بروز مشکلات و سوءاستفاده هایی در این بخش شده که به بازار مسکن آسیب می زند.

وی ساماندهی مشاورین املاک را ضروری دانست و اظهارداشت: مشاورین املاک یکی از واسطه های بسیار مهم در بازار مسکن هستند و رکن مهم معاملات مسکن به شمار می آیند بنابراین باید با اصلاح زیرساخت ها و قوانین و مقررات در این بخش ساماندهی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، بر ساماندهی نحوه ارائه خدمات توسط مشاورین املاک تاکید کرد و گفت: در کشورهای دیگر مجموعه اقدامات قبل و پس از انجام معاملات توسط مشاورین املاک ارائه می شود و در این زمینه برای ارائه هرچه بهتر خدمات توسط مشاورین املاک در کشورمان تدابیر و اقدامات لازم باید اتخاذ شود.

وی تخصصی کردن فعالیت مشاورین املاک را ضروری دانست و گفت: ارائه خدمات مشاوره املاک امری تخصصی است که باید توسط افراد متخصص و آموزش دیده صورت بگیرد اما در حال حاضر بسیاری از این دفاتر مشاور املاک توسط افراد غیر متخصص اداره می شود که مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است.

اصلانی افزود: در این زمینه باید سازوکار لازم فراهم شود تا نیروهای متخصص در این عرصه مهم یعنی مشاور املاک وارد شوند.

کد خبر: ۸۸٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha