۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
«ممنوعیت سفر» تا ظهر فردا ادامه دارد

«ممنوعیت سفر» تا ظهر فردا ادامه دارد

ممنوعیت سفر با خودروی شخصی در سراسر کشور تا ظهر فردا شنبه، ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش بازار، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هرگونه سفر بین شهری با خودروی سواری در همه رنگ بندی‌ها در ایام تعطیلات عید فطر از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه تا ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت ممنوع است. ورود و خروج از مناطق قرمز یک میلیون تومان و مناطق نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان جریمه به دنبال خواهد داشت.

«بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا فردا شنبه ۲۵ اردیبهشت، در سراسر کشور محدودیت‌های تردد اعمال خواهد شد.

این ستاد از مردم خواست همچنان با برادران خود در نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای این محدودیت‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند و در این ایام از هرگونه سفر پرهیز کنند، چراکه ممنوعیت ترددها در این ایام برای سلامتی خود آنهاست» این سخنان را سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا اعلام کرد.

سخنگوی نیروی انتظامی بیان کرد: در صورتی که افراد مصوبات را رعایت نکنند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد؛ در تمامی ورودی شهرها دوربین‌ها فعال و خودروهایی که در شهرهای قرمز تردد می‌کنند یک میلیون تومان و خودروهایی که در شهرهای نارنجی و زرد تردد می‌کنند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به استقرار عوامل پلیس راهور در یک هزار و ۸۹۶ نقطه کشور برای اعمال نظارت بر محدودیت‌های تردد، گفت: بیش از ۴۶۴ دوربین در جاده‌ها قرار دارند و اعمال قانون را انجام خواهند داد.

وی ابراز امیدواری کرد که در تعطیلات عیدفطر شاهد کاهش ترددها و تعداد جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا باشیم.

سردار حسینی جانشین پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ممنوعیت تردد شهر به شهر و منعی برای تردد بین تهران و البرز نیست، گفت: در مصوبه جدید ممنوعیت تردد، برخلاف مصوبات گذشته که اجرا و اعمال محدودیت و ممنوعیت در ورودی استان‌ها در نظر گرفته می‌شد، به ورودی و خروجی شهرها تسری پیدا کرده است.

وی افزود: علاوه بر استقرار تیم‌های گشت پلیس راه و راهور در ورودی و خروجی شهرها و جاده‌های بین شهری، دوربین‌ها فعال بوده و ترددهای غیرمجاز را اعمال قانون خواهند کرد.

جانشین پلیس راهور ناجا درباره وضعیت تردد بین دو استان تهران و البرز گفت: استان‌های تهران و البرز یکی دیده شده و هیچ منع ترددی برای ساکنان برای تردد مابین این دو استان وجود ندارد.

سردار حسینی بیان کرد: ممنوعیت تردد در بازه زمانی مطرح شده از شهری به شهر دیگر اعمال شده و ربطی به تردد و سفرهای درون شهری ندارد.

کد خبر: ۸۸٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha