۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
تفاهم‌نامه همکاری طرح ملی مشاغل خانگی سمنان امضا شد
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان:

تفاهم‌نامه همکاری طرح ملی مشاغل خانگی سمنان امضا شد

سمنان- رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: تفاهم‌نامه همکاری طرح ملی مشاغل خانگی با اداره کل پست استان با هدف ارتقای اشتغال زایی و توانمندی روستائیان امضا شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، حسن رهایی در جلسه امضا و تبادل تفاهم نامه همکاری طرح ملی مشاغل خانگی با اداره کل پست استان، با بیان اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، تأکید کرد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان در فاز اول و دوم به خوبی انجام شد و مرحله سوم این طرح در استان آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در فاز سوم طرح که اتصال به بازار است نیز فعالیت هایی از قبیل شکل دهی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی و اتصال به بازار و بنگاه های بالادستی، تولید استاندارد و برندسازی، ارتقاء کمیت و کیفیت محصولات و بسته بندی و همچنین کمک به تنظیم برنامه های تولید و فروش از طریق فروشگاه های اینترنتی طرف قرارداد با طرح که زیرنظر کارفرما و مجری همکاری می کنند انجام می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان همچنین افزود: در این مرحله تأکید شده است که از ظرفیت ها استان برای بازاریابی و تجاری سازی مشاغل خانگی استفاده کنیم، با توجه به عارضه یابی و پیگیری های انجام شده، یکی از خلاء های موجود در حوزه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد، اتصال به بازار فروش محصولات است، در این زمینه علاوه بر بازارهای فیزیکی و معمول، به بازارهای مجازی نیز توجه ویژه شد، لذا به جهت اینکه در این حوزه و بازارهای مجازی اعتماد جامعه به مجموعه پست خیلی بیشتر از سایر بازارهای مجازی است، با اداره کل پست استان در این زمینه همکاری خواهیم داشت.

رهایی همچنین از پایش اطلاعات شغلی بیش از 3 هزار نفر در طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان خبر داد و گفت: طرح ملی مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری جهاددانشگاهی با الگوگیری از جوامع بین‌المللی و بومی سازی آن در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار در سطح کشور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سهمیه استان در این طرح ملی یک‌هزار و 300 نفر بوده است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و اختصاص سهمیه ویژه به استان در فاز اول طرح که شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان است، بالغ بر سه هزار نفر ثبت نام کردند.

مدیرکل پست استان سمنان نیز در این جلسه از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه مشاغل خانگی تقدیر کرد و گفت: ما همیشه در مجموعه پست استان، توجه به مشاغل خانگی و ایجاد درآمد پایدار برای افرادی که در این حوزه کار می کنند را به صورت ویژه دنبال کردیم و در بحث اتصال به بازار نیز اقدامات خوبی داشتیم.

حمیدرضا آقاجانی افزود: مجموعه پست استان سمنان در زمینه جمع آوری و لجستیک کالا، بسته بندی، راه اندازی پلتفورم هایی اینترنتی برای نشان دادن محصولات و اتصال به بازار، برند سازی و اتصال به بازار و همچنین برنامه ریزی جهت قبول، رهسپاری و توزیع محصولات و مرسولات مشاغل خانگی و... می تواند همکاری داشته باشد.

کد خبر: ۸۸٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha