۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
افزایش بهای بنزین در آمریکا
در پی حمله سایبری به بزرگترین خط لوله سوخت رقم خورد؛

افزایش بهای بنزین در آمریکا

درپی حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال مواد سوختی آمریکا، بهای بنزین در جایگاه‌های سوخت گیری این کشور به طور بی سابقه‌ای افزایش یافت.

به گزارش بازار، درپی حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال مواد سوختی آمریکا، بهای بنزین در جایگاه‌های سوخت گیری این کشور به طور بی سابقه‌ای افزایش یافت.

شدت و گستردگی این حمله به حدی بود که باعث کاهش ذخایر انبارهای بنزین آمریکا شد و هجوم مردم را به جایگاه‌های سوختگیری در برخی از مناطق آمریکا به همراه داشت.

روز دوشنبه و در سومین روز از قطع جریان خط لوله کولونیال، تقاضا برای بنزین در آمریکا تا ۲۰ درصد افزایش یافت و در ایالت‌های جورجیا، فلوریدا، کارولینای جنوبیف کارولینای شمالی و ویرجینیا تقاضا برای خرید بنزین ۴۰.۱ درصد افزایش یافت که از هجوم مردم به جایگاه‌های سوختگیری ناشی از وحشت و ترس شدید بود.

اندرو لیپو رئیس شرکت مشاوره انرژی لیپو Lipow Oil Associates واقع در هیوستون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی جی تی ان گفت: این حادثه نشان می‌دهد که زیرساخت‌های انرژی هنوز کاملا آسیب پذیر است، زیرا به نظر می‌رسد که بدافزار و باج افزار یک قدم جلوتر از توانایی امکانات زیرساختی برای مبارزه با آن است و این یک نمونه تمام عیار از وضع تدابیر امنیتی یک شرکت خط لوله نفتی است که احتمالاً قبلاً برای از این نوع حملات اندیشیده است. اما آنچه دیدیم کافی نبود.

لیپو افزود: قبل از هرچیز، به یاد داشته باشید که این یک مسئله منطقه‌ای در ایالت‌های واقع در سواحل شرقی و اقیانوس اطلس در جنوب شرق آمریکاست که قادر به تأمین منابع خود نیستند. به خاطر داشته باشید خط لوله کولونیال، هر پنج روز یکبار به این پایانه‌ها مواد سوختی می‌رساند. بنابراین، اگر قطع جریان انتقالی از این لوله ادامه یابد، شما شاهد چنین کمبودهایی در بخش عرضه در جایگاه‌های سوختگیری خواهید بود.

کد خبر: ۸۸٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha