۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
شرکت‌هایی که از سهام خود حمایت کنند با امهال مالیاتی مواجه می‌شوند
کارشناس بازار سرمایه:

شرکت‌هایی که از سهام خود حمایت کنند با امهال مالیاتی مواجه می‌شوند

دارابی، کارشناس بازار سرمایه گفت: شرکت‌هایی که از سهام خود و شرکت هایشان حمایت کنند با امهال مالیاتی مواجه می‌شوند و می‌توانند ۵۰ درصد مالیاتشان را با یکسال تاخیر پرداخت کنند.

به گزارش بازار، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت: عمده مشکلات ما در چند ماه اخیر به مسئله کمبود نقدینگی و نبود نقدینگی در بازار برمی گشت.

به گفته وی هدف از در نظر گرفتن بسته حمایتی ۷ به علاوه ۳، جبران کمبود نقدینگی در بورس است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مصوبات دیگر این بسته حمایتی گفت: از مصوبات دیگر این بسته اختصاص ۸۰ درصد مالیاتی که از خرید و فروش سهام اخذ می‌شود به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

وی افزود: همچنین ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را صندوق‌های توسعه و تثبیت (که لنگر اطمینان بازار هستند) با تضمین دولت منتشر کنند.

دارابی گفت: بانک‌ها اجازه دارند بر اساس قانون رفع موانع تولید بندهای ۱۶ و ۱۷ که قبلا به آن‌ها اجازه داده نمی‌شد الان از این شمول رفع شدند یعنی معاف شدند و می‌توانند سهام خرد در بازار خریداری کنند.

وی افزود: شرکت‌هایی که از سهام خود و شرکت هایشان حمایت کنند با امهال مالیاتی مواجه می‌شوند و می‌توانند ۵۰ درصد مالیاتشان را با یکسال تاخیر پرداخت کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سود تقسیم نشده شرکت‌ها اگر به حساب افزایش سرمایه برده شده باشد از معافیت مالیاتی برخوردار خواهد شد.

وی گفت:اجازه به صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در سهام هم از دیگر مصوبات این بسته حمایتی است.

دارابی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از خریداران ایی تی اف دولتی پالایش یکم در این مدت دچار ضرر و زیان شدند ساز و کاری برای جبران بخشی از این زیان در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای مصوبات این بسته حمایتی کمبود نقدینگی در بازار سرمایه جبران شود.

این کارشناس بازار سرمایه یکی از بهترین راه‌ها برای شرکت‌ها در حمایت از سهامداران را فروش اوراق تبعی دانست.

کد خبر: ۸۸٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha