۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
کاهش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی ذخایر سد ماملو| تصفیه خانه ششم تامین آب شرق تهران را ممکن کرد
مدیرعامل آبفای تهران خبر داد

کاهش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی ذخایر سد ماملو| تصفیه خانه ششم تامین آب شرق تهران را ممکن کرد

بختیاری، مدیرعامل شرکت آبفای تهران با اشاره به افت ۱۰۰ میلیون مترمکعبی ذخایر سد ماملو می گوید: با وجود تصفیه خانه ششم، مشکلی در تامین آب مردم شرق تهران وجود ندارد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفتگو با خبرگزاری بازار می گوید: در حال حاضر بدترین وضعیت را در سد ماملو داریم. میزان موجودی این سد نسبت به پارسال ۱۰۰ میلیون مترمکعب کمتر شده است.

به گفته او،  پارسال همین موقع ذخیره آبی این سد حدود ۲۲۰ میلیون متر مکعب بود اما امسال تنها ۱۲۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب در این ماملو داریم. اما به مدد تصفیه خانه ششم که پارسال در مدار قرار گرفت مشکلی در تامین آب اهالی شرق تهران وجود ندارد.

بختیاری همچنین درباره دیگر اقدامات انجام شده برای مدیریت تامین آب در شرق تهران گفت: همچنین با جهاد کشاورزی صحبت شده که کشاورزان در پایین دست این سد امسال کشت سوم نداشته باشند. ضمن اینکه با توجه به مدار قرار گرفتن تصفیه خانه ششم بخشی از تامین آب این منطقه را این تصفیه خانه به دوش می کشد.

او در پاسخ به این سوال که این تصفیه خانه قرار است که چقدار از تامین آب این منطقه را بر عهده داشته باشد، گفت: برنامه ریزی ما در خصوص برداشت از سدهای تهران به صورت دینامیک است و یک برنامه مشخص و ثابتی ندارد. کاملا بستگی به بارندگی ها و موجودی مخازن سدها دارد. به عنوان مثال بارندگی های روزهای اخیر موجب شد که سد لتیان تا اندازه ای پر شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: در حال حاضر بین ۲ میلیون و ۱۰۰ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب از تامین آب تهران از سدهای تهران صورت می گیرد.

کد خبر: ۸۸٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha