۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
مصرف گاز طبیعی «سی.ان.جی» در همدان ۴۴ درصد افزایش یافت
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان:

مصرف گاز طبیعی «سی.ان.جی» در همدان ۴۴ درصد افزایش یافت

همدان -روستایی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: مصرف گاز طبیعی «سی.ان.جی» در همدان ۴۴ درصد افزایش یافت.

امین روستایی در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه پارسال شمارنده‌ پمپ های ۴۷ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده «سی.ان.جی» منطقه همدان در مجموع رقم بیش از ۱۶۳ میلیون مترمکعبی را ثبت کردند؛ گفت: با مصرف سوخت پاک در بخش حمل و نقل به میزان اشاره شده، در سال گذشته حدود ۱۴۹ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شد.

وی افزود: پارسال حدود هشت میلیارد و ۱۴میلیون مترمکعب گاز سی ان جی در کشور مصرف شده که به نسبت رقم مصرفی منطقه، سهم استان همدان از مصرف کل کشور به ۲.۰۴ درصد رسیده است.

وی با اشاره به مقایسه اعداد و ارقام مصرفی سوخت پاک سال ۹۹ با سال قبل، از افزایش بیش از ۹ درصدی مصرف در سال ۹۹ خبر داد.

روستایی عنوان کرد: بیشترین میزان مصرف سوخت سی ان جی با حدود ۱۶میلیون مترمکعب به اسفندماه و کمترین آن با ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب به فروردین ماه اختصاص داشت.

هم اکنون از ۲۶۴ نازل عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در جایگاه های عرضه منطقه، ۲۳۶ نازل فعال و مابقی در حالت رزرو و آماده به کار هستند

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان همچنین از مصرف ۱۴میلیون مترمکعبی سوخت پاک در ۳۱ روز فروردین ماه سال ۱۴۰۰ و افزایش ۴۴ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و افزود: هم اکنون از ۲۶۴ نازل عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در جایگاه های عرضه منطقه، ۲۳۶ نازل فعال و مابقی در حالت رزرو و آماده به کار هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در ۴۷ جایگاه منطقه همدان سوخت گاز طبیعی فشرده عرضه می شود که از این تعداد ۲۵ جایگاه تک منظوره «سی ان جی» و ۲۲ جایگاه دومنظوره «فرآورده مایع و سی ان جی» است.

روستایی تاکید کرد: نقش پررنگ طرح گازسوزکردن رایگان خودروهای عمومی و اخیرا خودروهای اینترنتی و آژانس که وزارت نفت هزینه های آن را تقبل کرده در ترویج و گسترش استفاده از سوخت سی ان جی مشهود است و این اقدام در کاهش هزینه های خانوار و سبد اقتصادی استفاده کنندگان مضاف بر مزایای زیست محیطی اثر مهمی داشته است.  

امین روستایی عنوان کرد: روند رو به افزایش گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی تاکسی و وانت بار که این روزها سرعت بهتری به خود گرفته بخش حمل و نقل را بیش از پیش به سمت مصرف این سوخت سوق می دهد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از در دستور کار قرار داشتن افزایش تعداد جایگاه های عرضه کننده سوخت پاک خبر داد و عنوان کرد: پیشنهاد شده در مناطق فاقد دسترسی به سوخت پاک شهرهای دارای موقعیت های جغرافیایی و محورهای مواصلاتی مهم، برای متقاضیان، زیرساخت ها و زمین از طریق شهرداری‌ها و تجهیزات توزیع از سوی وزارت نفت تأمین شود که در صورت تأیید و تصویب سهم گاز طبیعی فشرده در سبد سوختی افزایش بیشتری را تجربه خواهد کرد.
 

کد خبر: ۸۸٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha