۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱
کشاورزان خوزستان با خشکسالی مواجه شده اند/ درخواست از وزارت نیرو برای تامین حقابه کشت برنج
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بازار مطرح کرد

کشاورزان خوزستان با خشکسالی مواجه شده اند/ درخواست از وزارت نیرو برای تامین حقابه کشت برنج

سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو در تامین حقابه کشاورزان خوزستان مقاومت می‌کند و اگر حقابه کشاورزان تامین نشود ما با مشکلات جدی مواجه می شویم.

سید کریم حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به خشکسالی و  مشکلات در عدم تولید محصولات کشاورزی اظهار داشت: قطعاً امسال کشاورزان ما در خوزستان با مشکلات جدی خشکسالی مواجه خواهند بود.

 وی تاکید کرد: در دو سال گذشته کشت برنج در استان خوزستان به یکی از منابع پردرآمد برای کشاورزان تبدیل شده بود که متاسفانه امسال کشاورزان با دستور منع کشت از سوی مسئولین مربوطه مواجه شده‌اند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در این زمینه درخواست کشاورزان برای حقابه کشت برنج به مسئولین ارائه شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه این خشکسالی و کمبود برنج باعث شد تا کشاورزان با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین در کنار این موضوع نغمه هایی از سوی وزارت نیرو برای طرح‌های انتقال آب به  استان های همجوار مطرح شده که متاسفانه این مشکلات را دو چندان می کند.

 وی با بیان اینکه کشاورزی  خوزستان قریب به ۲۴ میلیارد متر مکعب در سال نیاز به آب دارد، اظهارداشت: در ابتدای کار، وزارت نیرو با این مقدار آب مصرفی برای کشاورزی خوزستان موافقت نکرده و اظهار داشت که مقدار ۱۰ میلیارد مترمکعب را تخصیص می‌دهد.

حسینی تاکید کرد: متاسفانه وزارت نیرو در تامین حقابه کشاورزان خوزستان مقاومت می‌کند و این بدین معناست که اگر حقابه کشاورزان خوزستان که رتبه اول تولید محصولات کشاورزی را به خود اختصاص دادند، تامین نشود ما با مشکلات جدی در استان مواجه خواهیم شد، به ویژه این مسئله برای سلامت غذایی کشور مشکلاتی را ایجاد ایجاد خواهد کرد .

وی بیان داشت: در این زمینه پیگیر موضوعات هستیم و امید داریم وزارت نیرو هم به این مسئله تمکین کند و این مقدار حقابه را به شکل رسمی اعلام کند.

کد خبر: ۸۸٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha