۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید گندم در خراسان شمالی
رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید گندم در خراسان شمالی

بجنورد- رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی پیش بینی کرد که امسال میزان تولید گندم در این استان ۱۰ درصد افزایش می یابد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی، عبدالله یوسفی اظهار کرد: به دلیل بارش باران چند روز اخیر و متعادل شدن آب‌وهوا دیمزارهایی که تا حدودی از رشد مناسبی برخوردار بود به دانه نشسته است.

وی پیش‌بینی کرد: در سال جاری ۲۹۷ هزار تن گندم از کشتزارهای استان محصول تولید شود که در صورت تحقق میزان تولید گندم ۱۰ درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: بارش‌های اردیبهشت‌ماه جاری حدود ۲۵ درصد از دیمزارهای خسارت‌دیده ناشی از کاهش نزولات جوی در فروردین‌ماه امسال را دوباره احیا کرد.

محمدجواد تشکری با بیان اینکه امسال کمبود بارش باران و تنش رطوبتی ۳۸ هزار هکتار از دیمزارهای استان را در معرض نابودی قرار داده بود، اظهار داشت: بارش‌های اخیر حدود هشت هزار هکتار از کشتزارهای استان که در معرض نابودی قرار داشت، جانی دوباره بخشید.

وی افزود: از مجموع این سطح کشتزار، حدود ۳۶ هزار هکتار اراضی مربوط به گندم و مابقی نیز دیمزار جو است که به علت کاهش بارندگی و خشکسالی در حال از بین رفتن بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال زراعی جاری ۱۸۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی زیر کشت گندم و جو آبی و دیم قرار گرفت که ۱۱۸ هزار هکتار از این اراضی را دیمزارهای گندم و جو تشکیل می‌دهند.

تشکری دیمزارهای گندم استان را حدود ۹۸ هزار هکتار و جو را حدود ۲۰ هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: میانگین برداشت گندم دیم در این استان یک‌تن و جو حدود ۹۰۰ کیلوگرم است.

کد خبر: ۸۸٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha