۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
 پاستور واکسن جدید کرونا تولید می‌کند| رونمایی از ۹ واکسن ایرانی
رئیس موسسه انستیتو پاستور ایران:

پاستور واکسن جدید کرونا تولید می‌کند| رونمایی از ۹ واکسن ایرانی

ساری- رئیس موسسه انستیتو پاستور ایران با اشاره به تولید واکسن مشترک بین ایران و کوبا گفت: واکسن جدید کرونایی نیز در این موسسه در دست تولید است.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا بیگلری صبح چهارشنبه در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا پاستور - کوبا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله این موسسه در تولید واکسن اظهار داشت: با شیوع کرونا این موسسه در تولید واکسن کرونا ورود پیدا کرد و واکسن دیگری نیز در دست تولید دارد.

وی با اظهار اینکه واکسن جدید مشابه واکسن اسپوتیک وی و استرازنکا است، افزود: این واکسن به زودی وارد مرحله کارآزمایی می شود و در درمان ویروس جهش یافته نیز موثر خواهد بود.

وی با اشاره به همکاری مشترک با کوبا در تولید واکسن افزود: اخیرا واکسن ذات الریه کودکان نیز با این کشور در دست تولید است.

بیگلری با عنوان اینکه واکسن کوبا- پاستور تاکنون هیچ عارضه ای نداشته و ۴۴ هزار نفر در کوبا در کارآزمایی آن شرکت کردند، افزود: کارآزمایی بالینی این واکسن در سه شهر اصفهان، یزد و زنجان در مرحله اول به پایان رسید.

محمد مهدی گویا مدیر مرکز بیماری های وزارت بهداشت نیز گفت: ۹ واکسن در ایران در حال تولید است و این دستاوردها در شرایط تحریمی حاصل شده است.

وی با عنوان اینکه واکسن کووپاستور به عنوان یکی از موثرترین واکسن های دنیا معرفی خواهد شد، افزود: تاکنون هیچ عواارض منفی این واکسن نداشته است.

کد خبر: ۸۸٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha