۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
رشد ۲۵ درصدی بازار جهانی لوازم آشپزخانه هوشمند تا ۲۰۳۱
روند صعودی تقاضا برای لوازم هوشمند آشپزخانه

رشد ۲۵ درصدی بازار جهانی لوازم آشپزخانه هوشمند تا ۲۰۳۱

به گفته کارشناسان در حالی که تقاضا برای لوازم آشپزخانه با مصرف انرژی کم رو به افزایش است بازار جهانی لوازم آشپزخانه هوشمند تا سال ۲۰۳۱ حدود ۲۵ درصد رشد را تجربه می کند.

بازار؛ گروه صنعت: لوازم آشپزخانه هوشمند دستگاه هایی هستند که می توانند از راه دور از طریق تبلت ها یا تلفن های هوشمند کنترل شوند و به طور گسترده ای در هر دو بخش تجاری و همچنین مسکونی در سطح جهان مورد استفاده قرار می گیرند.   به گفته کارشناسان عواملی که باعث علاقه به لوازم خانگی هوشمند آشپزخانه می شوند سنسورهای هوشمند، ویژگی های امنیتی و راحتی کار با آنها هستند.  علاوه بر این، روند رو به رشد خانه های هوشمند تقاضا برای لوازم آشپزخانه هوشمند را در پی دارد.

رشد ۲۵ درصدی بازار جهانی لوازم آشپزخانه هوشمند
بر اساس گزارشات آماری جهانی منتشر شده، در نیم دهه گذشته  آمریکای شمالی بیشترین سهم بازار لوازم آشپزخانه هوشمند را در اختیار داشته و در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۹درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است!

این در شرایطی است که  پیش بینی می شود با افزایش تمایل خانوارها در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی، تقاضا برای وسایل آشپزخانه هوشمند با مصرف انرژی کم سریعا رو به رشد است. به همین دلیل  شرکت سامسونگ بر روی ساخت لوازم خانگی سازگار با محیط زیست با رتبه بندی انرژی بالا تمرکز کرده است تا نفوذ خود را در بازار افزایش دهند.

بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده،  پیش بینی می شود بازار جهانی لوازم آشپزخانه هوشمند در یک دوره ۱۰ ساله یعنی از ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ سالانه حدود ۲۵ درصد رشد کند و ‌تقاضا برای لوازم آشپزخانه با مصرف انرژی کم روند رو به رشدی را طی کند.

شرکتهای تولیدکننده یخچال های هوشمند غالبا بر ویژگی هایی مانند دستیار صوتی، بلندگوها و صفحه های لمسی که به کاربران امکان می دهد موسیقی پخش کنند، متمرکز شده اند

تقاضای بالای جهانی برای یخچال های هوشمند مبتنی بر صوت
به گفته کارشناسان جهانی بازار لوازم خانگی، یخچال های هوشمند بخش عمده ای از سهم بازار را در اختیار دارند زیرا شرکت های پیشرو در تلاش برای تولید یخچال های پیشرفته با فناوری های نوآورانه هستند.  به عنوان مثال، سامسونگ اخیراً مدلی را ارائه داده است که به کاربران امکان پرداخت هزینه مواد غذایی از طریق برنامه های تلفن همراه را برای سفارشات شان می دهد!

جالب است بدانید شرکتهای تولیدکننده یخچال های هوشمند غالبا بر ویژگی هایی همچون «دستیار صوتی، بلندگوها و صفحه های لمسی که به کاربران امکان می دهد موسیقی پخش کنند، یک لیست خرید تهیه کنند و حتی با سایر لوازم خانگی ارتباط برقرار کنند» تمرکز کرده اند.

تاثیر COVID-۱۹ بر بازار لوازم آشپزخانه هوشمند
به گفته کارشناسان بیماری همه گیر COVID-۱۹ تأثیر منفی بر بازار لوازم خانگی هوشمند داشته و همچنین به عنوان محرک فروش لوازم آشپزخانه هوشمند دیده می شود.  محدودیت های تجاری، ایجاد اختلال در زنجیره تأمین و قفل شدن بازار برخی از عواملی بود که تقاضا برای این محصولات را در سال ۲۰۲۰ کاهش داد.

با این حال، بیشتر و بیشتر مردم در حال استفاده از فناوری هایی هستند که می تواند تماس انسان با انسان را به حداقل برساند و در کاهش شیوع ویروس کمک کند.  علاوه بر این، گرایش های جدید مانند لوازم آشپزخانه هوشمند مبتنی بر صدا و گفتگو در بازار رو به افزایش است  زیرا ایمنی بسیار بیشتری به مصرف کنندگان می دهد.

کد خبر: ۸۸٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha