۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
صنایع اردبیل مصرف برق خود را تا ۴۰ درصد کاهش دهند
معاون شرکت توزیع برق اردبیل:

صنایع اردبیل مصرف برق خود را تا ۴۰ درصد کاهش دهند

اردبیل- عبداللهیان، معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق اردبیل گفت: در شرایط سخت پیش رو و در فصل تابستان، صاحبان صنایع استان باید مصرف خود را تا ۳۵ درصد کاهش دهند.

ناصر عبداللهیان در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: یکی از رویکردهای شرکت توزیع برق استان توجه به مدیریت مصرف در بخش صنایع است که امسال نیز در قالب تفاهمنامه‌ای از آنها خواسته‌ایم تا در ایام و ساعات پیک مصرف برق بهره‌برداری از انرژی را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: ۲۶ درصد مصرف برق استان در بخش صنایع است که با همکاری صاحبان صنایع به راحتی می‌توانیم بدون اعمال خاموشی در بخش صنعت تابستان گرم را سپری کنیم.

۱۶ درصد مصرف برق استان مربوط به بخش کشاورزی است
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق اردبیل ۱۶ درصد مصرف برق استان را مربوط به بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: با کشاورزان نیز تفاهمنامه‌ای به امضا رساندیم تا به ازای چهار ساعت کاهش مصرف در ساعت پیک، از ۲۰ ساعت مصرف رایگان برق بهره‌مند شوند.

عبداللهیان افزود: با توجه به شرایط سخت کنونی در مدیریت برق، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری به نحوی است تا افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در استان بر مشکلات و دغدغه‌های مشترکین نیفزاید.
وی به شرایط استان در کاهش بارندگی‌ها بین ۳۰ تا ۳۵ درصد و همچنین تعدیل تولید نیروگاه‌های برقی در سطح استان و کشور اشاره کرد و ادامه داد: ۳۵ درصد تولید نیروگاه‌های برق آبی در سطح استان و کشور تعدیل شده است.

وی به استفاده زودهنگام کشاورزان از چاه‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: در کنار این امر افزایش پنج تا شش درجه‌ای دمای هوا نیز به بالا رفتن برق مصرفی منجر شده به طوری که به ازای هر یک درجه افزایش دما، یک‌هزار مگاوات شبکه سراسری با افزایش برق در منازل و واحدهای مختلف روبه‌رو می‌شود.

افزایش مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در استفاده از منابع انرژی
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق اردبیل یکی دیگر از چالش‌ها را افزایش مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در استفاده از منابع انرژی اعلام کرد و افزود: همه این شرایط دست به دست هم داده تا ما یک وضعیت نگران‌کننده‌ای را در تابستان پیش‌بینی کنیم که در صورت همراهی نکردن مشترکان با خاموشی‌هایی روبه‌رو خواهیم شد.

عبداللهیان اعمال خاموشی‌های احتمالی را به شکل هوشمند یادآور شد و خاطر نشان کرد: در صورت افزایش بار شبکه اعمال خاموشی‌ها در دستور کار وزارت نیرو و شرکت توانیر است که در این زمینه امیدواریم همه شهروندان و مشترکان برق ما را در کاهش خاموشی‌ها کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پیک مصرف برق در طول سال ۳۰۰ ساعت است که در هیچ کشوری برای گذر از این پیک سرمایه‌گذاری‌های کلان نظیر احداث نیروگاه‌ها انجام نمی‌شود بلکه با اعمال مدیریت مصرف سعی بر گذر از این شرایط سخت است.

ضرورت نصب اپلیکیشن برق من توسط مشترکان
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق اردبیل ضرورت نصب اپلیکیشن برق من را توسط مشترکان یادآور شد و بیان کرد: با نصب این اپلیکیشن شهروندان می‌توانند میزان مصرف برق خود را به دقت رصد کنند.

عبداللهیان به اجرای موفق برق امید نیز اشاره کرد و گفت: مشترکانی که تا ۸۰ کیلووات برق مصرفی خود را کاهش دهند، می‌توانند از رایگان بودن هزینه برق استفاده کرده که این میزان در تابستان تا ۱۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۸۸٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha