۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
پی‌گیری برای صادرات محصولات گلخانه‌ای اردبیل به کشورهای آسیایی و اوراسیایی
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

پی‌گیری برای صادرات محصولات گلخانه‌ای اردبیل به کشورهای آسیایی و اوراسیایی

اردبیل- نیکشاد، رئیس جهاد کشاورزی اردبیل گفت: یکی از اولویت‌ها در استان تولید محصولات گلخانه‌ای است و در تلاش هستیم تا بتوانیم شرایط را برای صادرات این محصولات به کشورهای آسیایی و اوراسیا فراهم کنیم.

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای توجه و اهتمام جدی برای توسعه محصولات گلخانه‌ای است که در مناطق مختلف استان مبنای کار قرار گرفته و تنوع محصولات تولیدی در این گلخانه‌ها هر روز در حال افزایش است که امید می‌رود بتوانیم بخش قابل توجهی از نیازهای استان را برطرف‌سازی کنیم.

وی بیان کرد: یکی از اولویت‌های اساسی تولید محصولات گلخانه‌ای است و در تلاش هستیم تا بتوانیم شرایط را برای صادرات این محصولات به کشورهای آسیایی و اوراسیا فراهم کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی از اهدافی که در حال حاضر به دنبال تحقق آن هستیم توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در پایاب سد خداآفرین است که پیش‌بینی شده تا ۷۰۰ هزار تن افزایش یابد که این مسئله هم‌اکنون به عنوان اولویت اساسی در دستور کار قرار گرفته است.

نیکشاد تصریح کرد: یکی از مزیت‌های گلخانه‌ها این است که مشکلات خشکسالی و کم‌آبی را در این استان تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد و می‌توان دغدغه مهم زارعان که تأمین منابع آبی است را برطرف‌سازی کرد و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده این ظرفیت را افزایش داد.

وی اظهار کرد: توسعه صادرات و بهره‌وری محصولات گلخانه‌ای با در نظر گرفتن بازارپسندی نیز از اهم مواردی است که نیاز است در این زمینه بسته‌بندی مناسب و ارتقای کیفیت محصولات را در نظر گرفت و در این زمینه تولید صیفی‌جات و گل‌های مختلف از اولویت‌های اساسی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به صدور مجوز برای ۷۰ واحد گلخانه‌ای در استان نیز گفت:‌ در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای تقویت‌سازی گلخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته و تمام تلاش و جدیت ما بر این است که در این زمینه بتوانیم موفق عمل کنیم.

کد خبر: ۸۸٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha