۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
۱۵ پروژه مهار سیلاب در پارس جنوبی اجرا می‌شود
مدیرعامل منطقه ویژه پارس:

۱۵ پروژه مهار سیلاب در پارس جنوبی اجرا می‌شود

بوشهر- خرم‌دل، مدیرعامل منطقه ویژه پارس گفت: ۱۵ پروژه مهار سیلاب با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال در این منطقه اجرا می‌شود.

ایرج خرم‌دل در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای حفاظت از تاسیسات عظیم پارس جنوبی از گزند سیلاب، پروژه‌های بزرگی در سطح منطقه در دست اجرا است که می‌توان از آن به عنوان یک رکورد در زمینه مهار سیلاب یاد کرد.

وی این حجم از پروژه را به عنوان بزرگترین اقدام در زمینه مهار سیلاب در کشور دانست و اضافه کرد: در مجموع با اعتبار بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال، ۱۵ پروژه مهار سیلاب به صورت همزمان در حال ساخت است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از مهمترین اهداف اجرای این پروژه‌ها به مهار و دفع سیلاب منطقه ویژه پارس اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این طرح سیلاب و آب های سرگردان مهار و کنترل می‌شوند.

وی افزود: در این طرح آب‌های سطحی و سرگردان که از سمت حوضه های آبریز  بالا دست به سمت تاسیسات پارس جنوبی سرازیر می‌شدند کنترل و توسط کانال‌های هدایت و سدها مهار خواهند شد.

خرم‌دل پیشرفت این پروژه‌ها را مطلوب توصیف کرد و گفت: در این طرح تلاش شده تا از آسیب سیلاب به تأسیسات احداثی پایین‌دست در منطقه ویژه پارس جلوگیری شود.

وی از اجرای ۲۷ سد تاخیری در منطقه خبر داد و بیان کرد: ۸۰ کیلومتر کانال مهار سیلاب و ۲۰۰ زیرآبگذر در این زمینه اجرا می‌شود.

کد خبر: ۸۸٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha