۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
تسهیلات حمایتی به صاحبان مشاغل فرهنگی و هنری کرمان اعطا می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان:

تسهیلات حمایتی به صاحبان مشاغل فرهنگی و هنری کرمان اعطا می‌شود

جیرفت - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان از اعطای تسهیلات حمایتی به صاحبان مشاغل فرهنگی و هنری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین اسحاقی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سامانه تحفه «تسهیلات حمایتی فرهنگ و هنر» با هدف حمایت از کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای راه اندازی شد.

وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان برنامه و بودجه و به منظور اجرایی شدن برنامه تولید و اشتغال فرهنگ و هنر سامانه گفته شده ایجاد شد که یکی از مزایای آن اعطای تسهیلات حمایتی به طرح‌های اشتغال‌زایی و برنامه‌ریزی اشتغال شهری از منابع بانک‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان عنوان کرد: افراد متقاضی می توانند برای دریافت تسهیلات بانکی درخواست خود را در سامانه «تحفه» برای ایجاد یا تثبیت فرصت های شغلی در قالب سه رسته کسب و کار منتخب «رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال»، «فرهنگی» و «هنری» ثبت کنند.

اسحاقی گفت: راه اندازی این سامانه فرصتی مناسب برای هنرمندان و صاحبان مشاغل فرهنگی و هنری است و این افراد می توانند از تسهیلات گفته شده استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی برای ثبت نام هنرمندان در سامانه «تحفه» وجود ندارد، افزود: هنرمندان برای دریافت تسهیلات باید مجوزهای لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان بانک آینده را بانک عامل در این زمینه دانست و از رایزنی با سایر بانک ها برای مشارکت در این طرح خبر داد.

اسحاقی گفت: افراد می تواند برای ثبت نام در سامانه «تحفه» به آدرس اینترنتی https://tohfeh.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

کد خبر: ۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha