۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
سطح زیر کشت گل‌محمدی در لرستان ۲۰۰ هکتار افزایش یافت/ پیش‌بینی تولید یک هزار تن
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان:

سطح زیر کشت گل‌محمدی در لرستان ۲۰۰ هکتار افزایش یافت/ پیش‌بینی تولید یک هزار تن

لرستان- کیانی فر، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: سطح زیر کشت گل‌محمدی ۸۹۰ هکتار است که امسال حداقل ۲۰۰ هکتار افزایش سطح داشته‌ایم.

محمد حسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر سطح زیر کشت گل‌محمدی ۸۹۰ هکتار است که امسال حداقل ۲۰۰ هکتار افزایش سطح داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم که هزار تن تولید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برداشت انبوه گل محمدی در استان لرستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد، افزود: علاوه بر گل محمدی در خصوص گیاهان دارویی دیگری از جمله گشنیز، سیاه‌دانه و موسیر نیز فعالیت‌هایی داشته‌ایم.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: گل‌محمدی بلافاصله پس از برداشت باید به محل گلاب‌گیری برسد و در شهرستان‌هایی مثل الیگودرز به دلیل نزدیکی به شهرستان کاشان، مشکل خاصی نداریم و میزان افت قیمت آن بسیار کمتر است، ولی در شهرستان‌هایی مانند نورآباد، ازنا، خرم‌آباد و الشتر با مشکل و افت قیمت مواجه می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: امسال تصمیم گرفتیم نحوه اسانس‌گیری و گلاب‌گیری را به کشاورزان آموزش دهیم تا با فرآوری محصول خود، زنجیره ارزشی را از تولید تا بازار انجام دهند، از طرفی کشاورزان باید یاد بگیرند که میزان مصرف سموم را در محصولاتی که جنبه دارویی دارند کاهش دهند.

کد خبر: ۸۷٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha