۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
بازنشستگی پیش از موعد بیش از ۱۸۰۰ نفر در اردبیل تایید شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

بازنشستگی پیش از موعد بیش از ۱۸۰۰ نفر در اردبیل تایید شد

اردبیل - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: طی سال جاری از تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ درخواست مشاغل سخت و زیان آور، بازنشستگی پیش از موعد یک هزار و ۸۵۸ نفر تایید شد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم رحیمی ظهر سه شنبه در جلسه بررسی پرونده های سخت و زیان آور در محل اداره کل کار اردبیل گفت: در طی سال جاری تعداد نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ درخواست جهت شناسایی مشاغل سخت و زیان آور در استان اردبیل ثبت و تشکیل پرونده شده است.

وی اظهار کرد: کمیته بدوی و تجدیدنظر پس از رسیدگی و انجام کارشناسی های لازمه، بازنشستگی پیش از موعد یک هزار و ۸۲۵ نفر را تایید کرد.

 رحیمی افزود: در این خصوص پرونده درخواست مشاغل سخت و زیان آور شامل ۸ هزار و ۵۰۰ هزار عنوان شغلی بررسی و طی ۸۵ جلسه بدوی و تجدید نظر، تعداد ۷ هزار و ۹۵ عنوان شغلی سخت و زیان آور تشخیص داده شد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: کمیته بدوی بررسی مشاغل سخت و زیان آور متشکل از نماینده اداره کار، تامین اجتماعی، کارشناس بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان، نماینده کارگران و نماینده کارفرمایان پس از بررسی سوابق و شرایط محیط کار نسبت به سخت و زیان آور بودن شغل درخواست شده تصمیم گیری می کند.

 وی گفت: کارگران مشاغل سخت و زیان آور مستحق برخورداری از مزایای مضاعفی هستند که در این میان می توان به بازنشستگی زودتر از موعد و بدون در نظر گرفتن شرط سنی با داشتن ۲۰ سال متوالی و یا ۲۵ سال متناوب اشتغال در شغل مورد بررسی، پرداخت حق بیمه مازاد بر درصد معین توسط کارفرما و انجام معاینات منظم توسط مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد.

کد خبر: ۸٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha