۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
اکتشاف نفت مغان به صورت جدی آغاز می‌شود
نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

اکتشاف نفت مغان به صورت جدی آغاز می‌شود

اردبیل- جهانگیرزاده، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اکتشاف نفت مغان با همکاری گروه اکتشاف وزارت نفت به صورت جدی و رسمی آغاز می‌شود.

عباس جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به ویژگی نفت مغان که از کیفیت و ارزش بالایی برخوردار است، قرار شده در دو بلوک نفتی در شهرستان بیله‌سوار با برآورد ذخایر مناسب عملیات اکتشاف آغاز شود.

وی تصریح کرد: معاونت اکتشاف وزارت نفت برآورد حدود چهار میلیارد بشکه‌ای را از بلوک نفتی مغان داشته است که با اعزام اکیپ‌های تخصصی از جنوب کشور، قرار شده در مناطق مورد نظر به ویژه روستاهای قیرلوی بیگ‌باغلو و خلیفه‌لو در شهرستان بیله‌سوار فعالیت‌های اکتشاف به صورت جدی آغاز و طرح‌های توسعه‌ای نیز مورد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری از طریق شرکت ملی حفاری قرار شده اکیپ‌های تخصصی این مجموعه در منطقه حاضر شوند تا عملیات حفاری و اقدامات اجرایی تا ۴۵ روز آینده به صورت کامل شروع شده تا کار با سرعت بیشتر در مراحل بعدی پیگیری شود.

جهانگیرزاده افزود: در اجرای پروژه حفاری محدوده نفت‌خیز مغان قرار است شش حلقه چاه حفاری شده و در موقعیت مورد نظر عملیات اکتشاف به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند برنامه‌ریزی‌ها برای تأمین نفت پالایشگاه تبریز از طریق اکتشاف نفت مغان است ولی امیدواریم با ذخایر مناسبی که در این منطقه وجود دارد در سال‌های آینده با اخذ مجوز امکان احداث پالایشگاهی در منطقه مغان نیز فراهم آید.

جهانگیرزاده به فعالیت‌های انجام شده در سه دهه اخیر برای اکتشاف نفت مغان با ورود یک شرکت فرانسوی و شرکت‌های مشترک خارجی خبر داد و اضافه کرد: انتظار می‌رود رویای اکتشاف نفت مغان در سال‌های آینده به حقیقت تبدیل شده و از این طریق منطقه مغان تحول جدی را در خود ببیند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می‌رود در فعالیت‌های اکتشافی و فرآوری نفت از ظرفیت جوانان منطقه و اشتغال بیشتر در این حوزه استفاده شده و به نوعی با تعیین بلوک‌های مشخص برداشت و فرآوری نفت را در منطقه مغان شاهد باشیم.

کد خبر: ۸۷٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha