۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
تولید تجهیزات فناورانه الکترونیک و مخابراتی بنادر کشور
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد

تولید تجهیزات فناورانه الکترونیک و مخابراتی بنادر کشور

راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تولید چهار پروژه تجهیزات فناورانه الکترونیک و مخابراتی بنادر کشور با کمک شرکت‌های دانش بنیان، تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی، در مراسم امضای ۴ قرارداد تولید و تجهیزات فناورانه الکترونیکی ومخابراتی بنادر کشور با شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه حوزه فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی، متنوع و گسترده است افزود: حوزه‌های بنادر، بازرگانی و کشتیرانی تجاری و دریایی نیازمندی‌های دارند که برای تامین نیاز این حوزه ها، باید تجهیزات را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی اضافه کرد: بخشی از تجهیزات در حوزه عملیات بندری، ورود و خروج کالا از کشتی‌ها و همچنین تخلیه، بارگیری و نگهداری کالاها در اماکن و انبارها، بخشی از وظایف حاکمیتی ما است که عمده‌ترین آن‌ها تامین ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی است.

راستاد تصریح کرد: به دلیل مسئولیت در تامین مایحتاج، جلسات گسترده‌ای با شرکت‌های دانش بنیان برگزار کردیم تا از توانمندی و قابلیت آن‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی گفت: ما در دوران تحریم مشکلات بسیاری داشتیم به طوری که بسیاری از محصولاتی که سازندگان خارجی داشتند به تعهدات خود عمل نکردند و حاضر به ارائه خدمات پس از فروش نشدند و این مسئله باعث شد تا ما در این زمینه با مشکلات بسیار زیادی روبرو شویم.

وی با اشاره به اینکه اکنون به سمتی حرکت می‌کنیم که وابستگی ما به محصولات خارجی کاهش پیدا کرده است افزود: در جلسه‌ای که با شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان داشتیم آن‌ها آمادگی خود را برای تولید در کشور اعلام کردند. بر این اساس ما در حوزه، تامین نیازمندی‌های بندری و دریایی به سمت خودکفایی کامل حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: گام بزرگی در جهت تامین نیاز داخل برداشتیم بطوریکه در سال ۹۸، حدود ۷۶۸ قطعه تولید داخلی داشتیم و در سال ۹۹ برای تحول صنایع دریایی در حوزه نوسازی شناورها توانستیم ۸۳ فروند کشتی و شناور را توسط سازندگان داخلی تولید کنیم.

راستاد گفت: امروز ۴ قرار داد با شرکت‌های دانش بنیان امضا شد که سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۲۰ میلیارد تومان است و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز گام بزرگی در حوزه تجهیزات بندری برداشته شده است گفت: در سال ۹۸ برای نخستین بار جرثقیل دروازه‌ای و آر تی جی به تعداد ۱۵ دستگاه در بزرگترین بندر شهید رجایی به ارزش ۲۰ میلیون یورو به بهره برداری رسید و دو سال است که این تجهیزات با بهترین کیفیت در پایانه کانتینری سرویس دهی می‌کند.

وی افزود: برنامه ما این است که بتوانیم جرثقیل کشتی به ساحل کانتینری هم را برای نخستین بار تولید داخلی داشته باشیم.

کد خبر: ۸۷٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha