۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
بورس از نظر ارزندگی در بهترین حالت ممکن به سر می برد
کارشناس بازار سرمایه:

بورس از نظر ارزندگی در بهترین حالت ممکن به سر می برد

تاجبر، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سهام نیازمند یک محرک برای برگشت به حالت طبیعی است، پارامترهای بنیادی نتوانستند محرک لازم برای بازار باشد.

به گزارش بازار، علیرضا تاجبر کارشناس بازار سرمایه به ارزنده بودن بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: بورس از نظر ارزندگی در بهترین حالت ممکن به سر می برد، اصلاح قیمت سهم ها، فروش شرکت ها، صورت های مالی ارائه شده توسط شرکت ها و دیگر پارامترها حاکی از بهترین حالت ممکن برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.

وی افزود: اما بازار سهام نیازمند یک محرک برای برگشت به حالت طبیعی است، یعنی پارامترهای بنیادی نتوانستند محرک لازم برای بازار باشد. اولین محرکی که بازار را تکان می دهد انتخابات ریاست جمهوری است، مواضع جدید دولت بعدی می‌تواند در زمان انتخابات هم مشخص شود و بازار تصمیمات جدید در این باره بگیرد، دومین محرک هم مذاکرات برجام و رفع تحریم ها است.

تاجبر ادامه داد: هم اکنون هم گشایش تحریم ها را شاهد هستیم چرا که وضعیت شرکت ها نسبت به ۲ سال گذشته بهبود یافته است اما اگر به طور رسمی اعلام شود بازار سرمایه از آن به منظور یک محرک مثبت استقبال می کند.

تاجبر به نگرانی سرمایه گذاران از افت قیمت دلار اشاره کرد و گفت: افت  نرخ دلار یک افت روانی ناشی از عرضه دلارهای خانگی در بازار است، قیمت واقعی دلار رقمی بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است و نمی شود کمتر از این ارقام را محقق کرد، طی چند سال گذشته تقاضای بسیاری از کالاها کنترل شد و کالاهای نیمه اساسی که وارد کشور می شد در گمرک ها باقی ماند، با کوهی از تقاضاها در صنایع مختلف اعم از لوازم خانگی، قطعات خودرو، دارو و... مواجه هستیم که اگر گشایشی حاصل شود باید ابتدا به این تقاضا پاسخ داده شود، یعنی در کوتاه مدت قیمت دلار کاهش نمی یابد و اگر مقداری کم شود اثرات روانی ناشی از نتیجه برجام خواهد بود، کشوری که چند سال در رکود بوده طی چند ماه به روال طبیعی بر نمی گردد، به عقیده بنده بعید است امسال قیمت دلار کاهش محسوسی داشته باشد.

کد خبر: ۸۷٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha