۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
بازار سهام نسبت به کاهش قیمت ارز حساس است
کارشناس بازار سرمایه:

بازار سهام نسبت به کاهش قیمت ارز حساس است

نادی قمی، کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه گذارها نباید فراموش کنند که در حال حاضر قیمت های جهانی مواد خام در وضعیت خوبی است و گزارش ها حکایت از افزایش و در بدترین حال تثبیت این قیمت ها دارد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، ولی نادی قمی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مذاکرات با عربستان و خوش‌بینی نسبت به نتایج مذاکرات وین و احتمال بازگشت امریکا به برجام، چشم انداز بازارهای مختلف دارایی‌ را بیش از پیش تحت تاثیر قرار داده گفت: در صورت احیای برجام و رفع تحریم ها علی الخصوص در مورد فروش نفت، بانک‌ها و حمل و نقل و بیمه، در کنار آزادسازی چندین میلیارد دلار منابع بلوکه شده، انتظار می رود نرخ ارز کاهش یابد.

نادی قمی با بیان اینکه بازار سهام نسبت به کاهش قیمت ارز حساس است و سایر واقعیت ها و اخبار مثبت بازار تحت شعاع این موضوع قرار گرفته، افزود: در واقع بهانه بازار سهام در قالب ترس از کاهش قیمت ارز نمود پیدا کرده است. با این حال سرمایه گذارها نباید فراموش کنند که در حال حاضر قیمت های جهانی مواد خام در وضعیت خوبی است و گزارش ها حکایت از افزایش و در بدترین حال تثبیت این قیمت ها دارد. از طرف دیگر با رفع تحریم‌ها، هزینه معاملات بین‌المللی کاهش می یابد و امکان ورود تکنولوژی و حتی سرمایه‌گذاری تسهیل می شود و سود شرکت های بورسی و فرابورسی با توجه به قیمت های فعلی مواد خام در بازارهای جهانی و حتی با میانگین نرخ ارز ۱۸ هزار تومان از امکان رشد بیش از ۵۰ درصد برای سال ۱۴۰۰ برخوردار است.

وی ادامه داد: با این حساب میانگین P/E آینده نگر بازار حدود ۷ برآورد می شود که به نظر معقول است

کد خبر: ۸۷٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha