۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
رمز ارزها بازاری مستقل و نوظهور در اقتصاد دنیا
رئیس کمیسیون رمزارز نظام صنفی رایانه‌ای کشور مطرح کرد

رمز ارزها بازاری مستقل و نوظهور در اقتصاد دنیا

آشتیانی، رئیس کمیسیون رمزارز نظام صنفی رایانه کشور گفت: رمزارزها بازاری مستقل و نوظهور در اقتصاد دنیا هستند و اگر آموزش صحیح شفافیت قوانین را نداشته باشیم در دو حالت آسیب خواهیم دید.

به گزارش بازار، عباس آشتیانی، رئیس کمیسیون رمزارز نظام صنفی رایانه کشور اظهار کرد: رمز ارزها حوزه جدیدی از سرمایه‌گذاری هستند.

حوزه مختلف مثل املاک، بازارهای سهام، فلزات گران‌بها، کالا و ارز در اقتصاد کنار هم قرار دارند یکی از حوزه‌ها که در حال حاضر خود را اثبات کرده است حوزه دارایی‌های دیجیتال هست که در ایران با عنوان رمز ارز شناخته می شود.

رمزارزها بازاری مستقل و نوظهور در اقتصاد دنیا هستند و عدم آموزش و شفافیت قانون در آسیب رسانی به رمز ارزها خواهد بود در حقیقت رفتار این ارزها همانند کالا و دارایی هست اگر از منظر اقتصاد جهانی به این پدیده نگاه کنیم، شاهد یک بازار مستقل هستیم که به تازگی ظهور کرده است در صورتی که در این بازاصحیح نداشته باشیم در آینده دارایی‌های دیجیتال سهمی کمتری خواهیم داشت.

وی افزود: دارایی‌های دیجیتال از تولید تا دارایی باید مورد حمایت قرار گیرد نباید به این بازار به عنوان تهدید نگاه کنیم سبد دارایی کشور به سمت دیجیتال شدن حرکت می‌ِکند در کل این روند پدیده بدی نخواهد بود.

آشتیانی تأکید کرد: پدیده رمزارزها به خاطر وجود تکنولوژی بلاک چین دستوری پذیر نیست و تبادل فیزیکی ندارد، در نتیجه برخود فیزیکی و دستوری در برابرش موفق نخواهد بود اگر به دنبال مسدودسازی صرافی‌های داخلی باشیم، پاسخ صحیح به عطش مردم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه نداده‌ایم. بر اساس اقتصاد رفتاری، زمانی که مردم شاهد افزایش ارزش دارایی باشند، اقدام به تهیه دارایی می‌کنند. صرافی‌های داخلی قابلیت رصد و کنترل دارند، در نتیجه جرائم در این حوزه کاهش می‌یابد. مسدودسازی عطش مردم را کم نمی‌کند و به سوی پلتفرم‌های خارجی می‌روند. با این کار سرمایه‌های ایرانی‌ها از درون صرافی‌های داخل کشور به صرافی‌های خارجی کوچ می‌کند و دارایی مردم با این کار به خطر می‌افتد.

رئیس کمیسیون رمزارز نظام صنفی رایانه‌ای کشور خاطرنشان کرد: در حوزه رمزارزها شاهد خلأ آموزش هستیم. نباید به نحوی برخورد کرد که به جای رویکرد پذیرش، شاهد رویکرد دفعی باشیم با بگیر و ببند نمی‌توانیم مانع فناوری شویم. سودجویان زیادی در این مسیر قرار دارند. در نتیجه مردم بدون مطالعه کافی و بدون شناخت مفهوم دارایی دیجیتال به این حوزه ورود نکنند. بازار رمزارزها مستقل در دارایی هست و نباید همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد چید. مردم بدون مطالعه و شناخت مفهوم دارایی دیجیتال ورود به این حوزه نکنند. این حوزه مستقل در سرمایه‌گذاری هست و نباید همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد چید و اگر آموزش صحیحد. شفافیت قوانیت را نداشته باشیم در دو حالت آسیب خواهیم دید.

آشتیانی در پایان گفت:در نظارت های مالی نقش بورس در جابجایی دارایی به عنوان متولی بسیار اهمیت دارد. هم مردم را نباید زیاد تشویق کرد و هم نباید سبد مردم خالی از دارایی های دیجیتال با شد چرا که در خیلی از کشور ها مانند سویس، سنگاپور، آلمان و... و. نمادی به عنوان صندوق حمایتی دارند که هویت دارایی انها را تضمین می کند.

کد خبر: ۸۷٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha