۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
محموله بهداشتی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در روستاهای گیلان توزیع می شود
مدیرکل امور روستایی استانداری گیلان:

محموله بهداشتی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در روستاهای گیلان توزیع می شود

رشت - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی طی روزهای آتی محموله بهداشتی مناسبی برای روستاییان تهیه می شود و توزیع می شود.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، یاور پیرعلایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روستاها جهت پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت شهری و روستایی علاوه بر کاهش مخاطرات احتمالی ویروس کرونا ، امنیت خاطر را به جامعه القا می کند.

وی به مکاتبات روزانه با بخشداران و فرمانداران جهت اجرای اقدامات پیشگیرانه لازم برای کنترل شیوع ویروس کرونا در روستاها اشاره و بیان کرد: خوشبختانه ارتباط و تعامل خوبی از سوی فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای استان برای مبارزه با کرونا وجود دارد.

پیرعلایی خاطرنشان کرد: با هدف معرفی کرونا و اصول اولیه مقابله با این ویروس علاوه بر نصب اطلاعیه و توزیع بروشور در روستاها، جلسات متعددی در قالب ستاد بحران روستایی متشکل از دهیار، اعضای شورای روستا، مدیران مدارس آن منطقه و گروه های مرجع تشکیل شده است.

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان به ضدعفونی و گندزدایی در روستاهای گیلان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه این عملیات به صورت میانگین ، مستمرا و یک روز در میان در روستاهای سراسر استان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از روستاهای گیلان با ایجاد فضای استاندارد ، امکان تولید ماسک برای استفاده مردم همان منطقه فراهم شده و این رویکرد به عنوان گامی در مسیر خودکفایی ادامه خواهد داشت.

 پیر علایی افزود: به منظور انتقال سرفصل های آموزشی ارائه شده از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری ها به دهیاران ، موضوع کاهش تردد و تجمع مورد توجه قرار گرفت و تمام مطالب در فضای مجازی برای آنها به اشتراک گذاشته می شود.

وی به اقدامات اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان جهت حفظ سلامت روستاییان و رفع نیازهای بهداشتی آنها اشاره کرد و گفت: علاوه بر اقدامات خیرین و نیروهای مردمی  با پیگیری های انجام شده تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی در سطح روستاهای گیلان توزیع شده که این روند استمرار دارد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی طی روزهای آتی محموله بهداشتی مناسبی برای روستاییان تهیه می شود، از بخشداران،دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای گیلان و نیروهای بسیج به سبب تلاش و همکاری موثر با مدیران بخش دولتی و خدمت خالصانه به روستاییان تقدیر کرد.

کد خبر: ۸٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha