۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
آبرسانی سیار به عشایر ایلام نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است
مدیرکل امور عشایری ایلام:

آبرسانی سیار به عشایر ایلام نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است

ایلام- یاسمی، مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان برای آبرسانی سیار به عشایر استان نیاز است.

فرشاد یاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عشایر استان ایلام در سال جاری با مشکل خشکسالی مواجه هستند و علاوه بر مسئله کمبود نهاده های دامی و فروش دام زنده، با مشکل آب آشامیدنی نیز مواجه هستند.

وی گفت: دغدغه این روزهای عشایر استان ایلام خشکسالی است، کاهش شدید  بارندگی ها نسبت به میانگین بلندمدت و کوتاه مدت باعث کاهش ظرفیت مراتع شده است.

مدیرکل امور عشایری ایلام با اشاره به اینکه بسیاری از چشمه های مناطق مختلف استان به دلیل کاهش بارندگی خشک شده است، افزود: افزایش آبرسانی سیار در دستور کار قرار گرفته است.

یاسمی عنوان کرد: هم اکنون کار آبرسانی سیار توسط ۱۵ تانکر در حال انجام است، اما وجود مناطق صعب العبور کار آبرسانی را سخت کرده است.

وی افزود: طبق برآوردها، در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان برای آبرسانی سیار به عشایر ایلام نیاز است که از طریق ستاد بحران برای رفع مشکلات عشایر درخواست شده که اعتبارات مورد نیاز تامین شود.

مدیرکل امور عشایری ایلام عنوان کرد: خشکسالی باعث کاهش شدید علوفه های دامی در استان شده است، عشایر استان به ۴۲ هزار تن علوفه نیاز دارند که میزان علوفه نیز از طریق مرکز در حال پیگیری است.

یاسمی در مورد معضل فروش دام مازاد عشایر استان ایلام نیز اظهار کرد: شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت خرید تضمینی هر کیلو دام زنده سبک عشایری به مبلغ ۴۵ هزار تومان به سراسر کشور ابلاغ کرده است.

کد خبر: ۸۷٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha