۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
دولت باید مسیر اشتغال جوانان را تسهیل کند
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری:

دولت باید مسیر اشتغال جوانان را تسهیل کند

افشار، داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کمک به وحدت و انسجام نامزدهای جبهه انقلاب هدف اول من است و برای آن برنامه دارم و باید برنامه‌های امید آفرین برای مردم ارائه دهیم.

به گزارش بازار، علیرضا افشار در جلسه مدیران خبرگزاری‌های جبهه انقلاب برای بررسی روش‌های انسجام نامزدهای جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری افزود: رویکرد اول ما دعوت نامزدهای جبهه انقلاب به وحدت بوده است که امروز در حضور مدیران خبرگزاری‌ها این بیانیه وحدت رونمایی شد.

وی ادامه داد: این درخواستی از همه نامزدهاست که همدلی داشته باشند و در کنار هم وحدت داشته باشند و این نشانه‌ای برای مردم در جهت افزایش امید و نشاط باشد.

افشار گفت: مکانیزم‌هایی وجود دارد برای تقویت نامزدهای جبهه انقلاب که دنبال آن هستیم و از خود نامزدها، احزاب، گروه‌ها و شوراهایی که تشکیل دادند و البته شخصیت‌هایی که بتوانند تأثیرگذار باشند در این طرح مطالبه وحدت نامزدهای جبهه انقلاب شده است.

وی درباره برنامه‌های اصلی خود افزود: برنامه‌های متعددی را در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و همچنین دیپلماسی عمومی که یکی از بخش‌های مورد غفلت قرار گرفته سیستم اجرایی کشور است در دستور کار داریم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در بخش اقتصادی اگر دولت در گلوگاه‌ها برنامه ریزی کند و مسیر اشتغال جوانان را تسهیل کند، مشکل در میان مدت حل خواهد شد.

وی یکی از گلوگاه‌ها را دوره خدمت سربازی برشمرد و گفت: اگر سربازان در این مدت سربازی که در مدیریت نظام قرار دارند علاقه و سلیقه آن‌ها برای اشتغالی که در نظر دارند مشخص شود و دوره مهارت ورزی را هم در این دو سال طی کنند، مهم است که البته ارتش و سپاه این وعده را دادند و این مهارت‌ها آموخته می‌شود و باید دفاتر اشتغال دولت را در پادگان‌ها و مراکز نظامی قرار دهیم تا مسیر اشتغال افراد مشخص شود و در این جهت کمک کنیم.

افشار افزود: تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار دهیم به نحوی که تمام سربازان بعد از پایان خدمت سربازی مشغول فعالیت شوند حتی سازمان امور اداری و استخدامی کشور آزمون استخدامی را در پادگان‌ها برگزار کند، چون در این مراکز نظامی فارغ التحصیلان دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و تمام رشته‌های تحصیلی وجود دارد و دولت می‌تواند نیازمندی‌های اشتغال خود را از این بخش بگیرد و جوانان هم تشویق می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر مسکن این سربازان هم حل شود از طریق اینکه سیستم بانکی موظف باشد منازلی را به شکل اجاره به شرط تملیک در اختیار سربازان قرار دهد که در طی ۲۰ تا ۳۰ سال بعد از پرداخت آخرین قسط منزل در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد می‌توان کارهای مناسبی کرد.

وی گفت: ما می‌توانیم جوانان را به فرهنگ تشکیل خانواده تشویق کنیم که با داشتن مسکن و شغل جوانان تشکیل خانواده دهند و زمانی که متوسط سن ازدواج پایین بیاید باروری افزایش پیدا می‌کند.

افشار افزود: فواید زیادی پیرامون این طرح است که اگر این طرح برای سربازان انجام شود در درازمدت کل مسیر اشتغال را سامان می‌دهد.

وی ادامه داد: افرادی هم که سرباز نیستند در یک طرح دیگری برنامه ریزی می‌شود که در قالب تعاونی‌های خرد و فراگیر اقتصادی مشاغل کوچک و خانگی تهیه شده است و در مازندران به صورت آزمایشی در بخش کشاورزی و دامپروری دنبال می‌شود، ولی مشاغل کوچک و خانگی فقط این‌ها نیست بلکه پوشاک، تولید و نیازمندی‌های مردم در این طرح قرار می‌گیرد که در صورت عرضه مستقیم سودآوری خوبی را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این طرح یک زنجیره حمایتی دیده شده که دارای ۱۴ فصل می‌باشد از تأمین مواد اولیه ارزان قیمت و با کیفیت تا حمل و نقل، انبارداری، فرآوری و حتی عرضه مستقیم کالا در این زنجیره حمایتی دیده شده است.

این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در عرصه کوچک سازی دولت هم پیشنهاد ما این است که امور دولتی به مؤسسات مردم نهاد واگذار شود.

وی افزود: دیپلماسی عمومی یک بخشی است که با مشارکت مردم منافع ملی در سطح بین المللی دنبال می‌شود؛ الآن امریکا که بیشترین نفوذ را در مجامع بین المللی دارد هزینه‌های سنگینی را صرف دیپلماسی عمومی می‌کند البته برای جلب افکار عمومی این به نفع خودش و بر علیه کشورهای هدف است که نشان دهنده اهمیت دیپلماسی عمومی می‌باشد.

افشار ادامه داد: بسیاری از انجمن‌های دوستی و ایرانیان خارج از کشور یک فرصت برای تقویت دیپلماسی عمومی هستند و همچنین کلیه سازمان‌ها و نهادهای ایرانی که بخش خارجی دارند و حتی تاجران و دانشجویان ما که در خارج از کشور هستند از فرصت‌های عرصه دیپلماسی عمومی هستند.

وی گفت: مهم این است که دستگاه دیپلماسی به این‌ها اعتماد و حمایت کند.

وی ادامه داد: شعار برنامه‌های من هم «با مردم برای مردم» است و امیدوارم این را بتوانیم تحقق ببخشیم.

کد خبر: ۸۷٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha