۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
سربازان  اقتصادی ناجیان سلامت/ افزایش ظرفیت در تولید ضدعفونی کننده‌ها
واحدهای تولیدی زنجان و جنگ با کرونا؛

سربازان اقتصادی ناجیان سلامت/ افزایش ظرفیت در تولید ضدعفونی کننده‌ها

زنجان- با شیوع بیماری کرونا، نیاز به مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی در سطح کشور بالا گرفت و در این میان برخی واحدهای تولیدی با افزایش ظرفیت تولید و یا تغییر خطوط تولید واحدهای صعنتی برای تامین نیاز جامعه به میدان آمدند.

زهرا مقدمی؛ بازار- طی چند هفته گذشته با ورود مهمان ناخوانده ویروس کرونا به کشور، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی بیشتر شده و این امر باعث شده تا واحدهای تولیدی زیادی با ظرفیت بیشتری کار کنند و برخی واحدهای تولید خط تولید خود را به  خط تولید موادضدعفونی کننده و یا ماسک تغییر دهند.

در هشت سال جنگ تحمیلی همه مردم و تولید کنندگان درتامین نیاز سربازان در جنگ اقلام مورد نیاز آنهارا تولید کنندجهاد گونه فعالیت کردند امروز هم همه بسیج شدند که با تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده به جنگ با کرونا بروند.

 استان  زنجان در بحث مقابله و پیشگیری از کرو نا اقدامات لازم بهداشتی را انجام می‌دهد و چند واحد تولیدی مواد ضد عفونی کننده و شوینده در استان با ظرفیت بسیار بالا کار می کنند.

چهار واحد تولیدی مواد شوینده در استان زنجان فعال است

استاندار زنجان در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: چهار واحد تولیدی مواد شوینده در استان فعال است و تعداد شیفت این واحدها در استان بیشتر شده و خط تولیدات را تغییر دادیم.

حقیقی با بیان اینکه ما از نظر مواد ضدعفونی کننده مشکلی نداریم و به وفور این مواد برای مردم در دسترس است، ابراز کرد: خوشبختانه تمهیداتی اندیشیده شده که مردم بتوانند به راحتی مواد شوینده و ماسک تامین کنند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و نظامی همه در آماده باش هستند و مشکلی در این خصوص نداریم، تصریح کرد: همکاری دستگاه‌ها در خصوص ضدعفونی کردن معابر شهری و شلوغ استان در کاهش شیوع این بیماری بسیار موثر است.


استاندار زنجان،ابراز کرد: تنها واحد تولیدی  ماسک در زنجان روزانه بیش از  ۵۰ هزار عدد ماسک تولید می کند و این میزان تولید پاسخگوی نیاز استان است و در صورت درخواست به استان‌های دیگر هم ارسال می شود.

حقیقی با بیان اینکه در مراکز درمانی و هیئت امنای علوم پزشکی هم ماسک ارائه می شود، اظهار کرد:  قرار است بیش از ۳۵  هزار ماسک هم در ادارات، مساجد و مکان‌های دیگر به صورت رایگان توزیع ‌ شده است.

رئیس سازمان صمت زنجان گفت: امروز این استان در بحث تولید ماسک خودکفا شده و مشکلی ندارد.

فغفوری ابراز کرد: در حال حاضر ماسک و مواد شوینده به وفور در مراکز درمانی استان وجود دارد و واحد تولیدی ماسک در روزهای آینده ظرفیت تولید خود را افزایش خواهد داد.

وی همچنین در گفتگویی با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم جهت پاسخ به تقاضای زیاد ماسک در استان اظهار داشت: یکی از واحدهای تولید ماسک با ظرفیت تولید بالا در شهرستان زنجان مستقر بوده که با افزایش ساعات کاری تولید این شرکت نباید کمبود وجود داشته باشد.

مدرن ترین واحد تولید ماسک در زنجان فعال است

فغفوری با اشاره به راه اندازی یک واحد تولیدی ماسک در شهر زنجان، گفت: اوایل ماه جاری نخستین و مدرن ترین واحد تولید ماسک در زنجان آغاز به کار کرد و محصولات این واحد تولید ماسک از فردا در بازار استان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه این واحد ظرفیت تولید بیش از ۵۰ هزار ماسک در روز را دارد، اظهار کرد: هزار ماسک در ادارات، مساجد و مکان‌های دیگر به صورت رایگان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان، گفت: تولیدات این واحد هم در داروخانه‌ها با قیمت بسیار خوبی عرضه می‌شود.

فغفوری با بیان اینکه بحث تأمین مایحتاج مرتبط با بیماری ویروس کرونا در دستور کار است، ابراز کرد: سازمان صمت استان در این خصوص مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد وازظرفیت استانی استفاده کرد و مواد شوینده‌ها و اسپری‌ها ضدعفونی برپایه الکل را در استان مهیا کنیم.

وی افزود: در استان زنجان واحد تولید کننده ماسک نبود و دستگاهی که مدت‌ها توسط تاجر زنجانی خریداری شده و بلا استفاده بود توسط دو جوان زنجانی در خط تولید ماسک مورد استفاده قرار گرفت.

فغفوری ادامه داد: با استقرار شرکت های بزرگ تولید کننده بهداشتی داخلی و سرمایه گذاری کلان کشور ترکیه در استان زنجان جهت تولید محصولات بهداشتی، استان زنجان علاوه بر تامین نیاز استان قادر به رفع نیازهای سایر استان های کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطر نشان ساخت: با توجه به شرایط کشور از سرمایه گذاری خرد که در اسرع وقت به مرحله تولید کالا برسد در حوزه تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده استقبال کرده و زمینه استقرار، نصب ماشین آلات و بهره برداری را در کوتاهترین زمان فراهم می کنند.

ابراهیم جمیلی در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: با شیوع بیماری کرونا ویروس در سطح کشور تولید کنندگان بر تولید مواد ضدعفونی کننده برنامه ریزی و مدیریت لازم را دارند.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته ما به عنوان یک شرکت دانش بنیان در بحث تامین مواد شیمیایی  کار خانه های سرچشمه بود فعال بودیم و امروز برای مقابله با ویروس کرونا وارد تولید شده است.


مدیرعامل شرکت زرین شیمی گستر خاورمیانه ابراز کرد: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی کارخانه ها خطوط تولیدی خود را تغییر می دادند و نیازهای جنگ را تامین می کردند و امروز ما هم به عنوان تولید کننده خطوط تولیدی خود را تغییر دادیم و بابیماری ویروس کرونا جنگ خواهیم کرد.

جمیلی افزود: پژوهشکده ما از پژوهشکده های خوب در سطح کشور است و  در مدت یک هفته تغییر خط دادیم  و سه میلیون لیتر در سال مواد ضدعفونی کننده تولید کنیم.

وی تصریح کرد: تنها هدف ما در این عرصه اقتصادی تولید مواد ضدعفونی و نیاز استان است و مردم ما در آرامش باشند.

مدیرعامل شرکت زرین شیمی گستر خاورمیانه ، گفت: امیدواریم با تولید مواد ضدعفونی کننده در استان دیگر شاهد نگرانی مردم نباشیم و مواد به وفور در استان باشد.

جمیلی تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان است و معاونت علمی این شرکت را قبول دارد و اگر در یک شیفت کار کنیم روزانه ۱۰ تن تولید خواهیم داشت و دو شیفته ۲۰ تن تولید خواهیم داشت.

وی ابراز کرد: این واحد تولیدی در شرایط سخت کنار مردم و دولت است و مواد ضدعفونی مردم با پایه الکل را تامین خواهیم کرد و نه تنهانیاز استان بلکه نیاز کشور را تامین خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت زرین شیمی گستر خاورمیانه ، افزود: دولت امروز با مشکل الکل مواجه است تامین الکل را سهمیه بندی کرده است.

شرکت های شیمی سبز اشراق، گلرنگ و ساینا و چند شرکت ولیدی دیگر با تمام توان خود برای تامین نیاز کشور به مواد ضدعفونی کننده انجام می دهند و تاکنون نیز در این زمینه توانسته اند با نیاز استان و کشور، موفق عمل کنند.

کد خبر: ۸٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha