۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
«کلاب هاوس»  نسخه اندروید ارائه شد
«بازار» گزارش می دهد

«کلاب هاوس» نسخه اندروید ارائه شد

شبکه اجتماعی «کلاب هاوس» که در بین کاربران سیستم عامل ios به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده بود بعد از یک سال انتظار نسخه اندرویدی خود را در گوگل پلی ارائه کرد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: نسخه کلاب هاوس بعد از یک سال انتظار برای کاربران سیستم عامل های اندرویدی ارائه شد؛ این شبکه اجتماعی محبوب که اولین بار و به صورت آزمایشی برای سیستم عامل iOS فعال گردید و در کمترین زمان ممکن توجه کاربران زیادی را به خود معطوف ساخت؛ البته لازم به ذکر است حضور چهره های سرشناس همانند مارک زاکربرگ، ایلان ماسک در اولین روز های انتشار محبوبیت این شبکه مجازی را دوچندان ساخت.

کلاب هاوس برای اولین بار در اردیبهشت سال گذشته توسط شرکت Alpha Exploration  معرفی گردید و تا پایان سال ۲۰۲۰ به بیش از ۶۰۰ هزار کاربر خدمات ارائه کرد؛ اما گزارشهای اخیر این کمپانی حاکی از این است که بیش از ۴ میلیون کاربر به صورت روزانه در این برنامه فعالیت داشته و با شروع سرویس های اندرویدی  این میزان به بیش از ۵۰ میلیون نیز افزایش خواهد یافت.

پلتفرم کلاب هاوس از هیچگونه متن، عکس و تصویری استفاده نمی کنند و تنها فایل های زنده صوتی را پشتیبانی می کند؛ در این شبکه اتاق‌ها یا Room های مختلفی با موضوعات گوناگونی وجود دارد که همه اتفاق‌ها در آن زنده و همزمان از طریق گفت‌وگو بین افراد رخ می‌دهد؛ کاربران می توانند خود یک اتاق مجازی ایجاد کنند و یا به اتاق مجازی‌ که دیگران ساخته‌اند ملحق شوند. البته همه افراد در یک اتاق با هم نمی‌توانند شروع به صحبت کنند و همین امر نیز از سوی مدیر و یا مدیران اتاق مدیریت و کنترل می شود.

یکی از جالب ترین بخش های این پلتفرم زنده بودن تمام پیغام هاست این بدان معناست که کاربران هیچ پیغامی را ضبط و ذخیره نمی کنند و به صورت کاملا زنده گفتگو می کنند و در این راستا امکان حذف و ویرایش نیز وجود ندارد.

همچنین، کاربران می توانند حوزه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در صورتی که یک گروه از این اتاق ها در مورد موضوع انتخابی شما گفتگو کنند، اپلیکیشن با یک پیغام  خصوصی شما را از این موضوع مطلع خواهد کرد.

کلاب هاوس در خصوص نسخه اندرویدی اظهار داشت: کاربران سیستم عامل های اندروید می توانند از گوگل پلی نسخه اصلی را دانلود کنند و از طریق joinclubhouse.com/app ثبت نام کنند؛ دسترسی به کلاب هاوس اندرویدی فرق چندانی با نسخه iOS نداشته و برای شروع نیازمند یک دعوت نامه از سوی کاربران قبلی می باشید؛ زمانی که کاربران  به این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کردند، با صفحه‌ای پر از اتاق با موضوعات گفتگوی مختلف روبه‌رو خواهند شد که شامل ورزش، آموزش، کسب و کار، فناوری و غیره خواهد بود.

کاربران برای شروع نیازمند دو دعوت نامه از سوی کاربران دیگر هستند هر کاربر جدید دارای  دو دعوتنامه اختصاصی است و بعد از استفاده  مکرر دعوتنامه بیشتری نیز به او اختصاص داده می‌شود. عضویت بر اساس معرفی نامه است و شخص معرف لازم است شماره تلفن شما را در دعوتنامه قید کند.

 در صورتی که یکی از کاربران جدید فاقد دعوت نامه است  می تواند به راحتی نام کاربری خود را قبل از شروع در سرویس رزرو کنند و زمانی که شخصی برای وی دعوت نامه ارسال کنند یک پیامک حاوی لینک ثبت نام  فرستاده می شود و کاربر می تواند از این طریق شماره تلفن خود را ثبت کند.

کد خبر: ۸۷٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha