۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
ظرفیت صنایع تبدیلی اردبیل به ۳۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد
استاندار اردبیل:

ظرفیت صنایع تبدیلی اردبیل به ۳۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد

اردبیل- بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: ظرفیت صنایع تبدیلی در استان اردبیل به بیش از ۳۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

اکبر بهنامجو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: کارخانه روغن‌کشی به ظرفیت ۸۰ تن مراحل نهایی احداث را سپری می‌کند که امیدواریم با تامین زیرساخت‌های برق، آب و گاز در هفته دولت شاهد افتتاح این کارخانه با برند اردبیل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در استان اردبیل با مشارکت سرمایه‌گذار احداث کارخانه‌های روغن‌کشی جزو اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصلی است.

استاندار اردبیل به توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری اشاره کرد و گفت: با همکاری بانک کشاورزی قرار است ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های توسعه‌ای در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی اختصاص یابد.

بهنامجو افزود: در حال حاضر ظرفیت استان در این بخش ۱۶۰ هزار تن است که تا پایان امسال به ۳۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: به تناسب آورده سرمایه‌گذار قرار شده بانک کشاورزی تسهیلات مورد نیاز را در اختیار سرمایه‌گذاران و مشارکت کنندگان در اجرای این طرح‌ها قرار دهد.

استاندار اردبیل از کلنگ‌زنی احداث کارخانه فرآوری چیپس میوه و بسته‌بندی میوه خشک و انواع پوره میوه و سبزیجات در آراللوی اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این کارخانه با ظرفیت ۱۶۰ تن در سال و اشتغال ۲۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریالی تا دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

بهنامجو بازدید از کارخانه تولید چیپس سیب زمینی، گوره و ریزدانه سیب زمینی را که متعلق به کشت و صنعت شیرین عسل سبلان است، یادآور شد و تصریح کرد: به میزان ۸۹۰ تن در سال در این مجموعه تولید محصول انجام شده و فرصت اشتغال ۲۵۰ نفر در این واحد فراهم شده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی صنایع تبدیلی در بخش سیب‌زمینی بخش عظیمی از مشکلات سیب‌زمینی کاران در فروش محصول مرتفع خواهد شد.

استاندار اردبیل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش انبار و سردخانه‌های فنی را یادآور شد و بیان کرد: ظرفیت سردخانه‌های فنی استان از ۸۸۰ هزار تن به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد که در ۴۰ روز اخیر بیش از ۵ انبار و سردخانه فنی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

بهنامجو گفت: مجموعه سردخانه و سورتینگ سیب‌زمینی در اردبیل مورد بازدید قرار گرفت که ظرفیت ۴۰ هزار تن سورتینگ و بسته‌بندی را با هدف صادرات سیب‌زمینی به کشورهای آذربایجان و روسیه دارد که سرمایه‌گذار این پروژه ۴ میلیارد تومان تسهیلات نیاز داشت که قرار شد این منابع به متقاضی پرداخت شود.

کد خبر: ۸۷٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha