۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
صادرات ترکیه به اروپا ۱۲۸ درصد افزایش یافت

صادرات ترکیه به اروپا ۱۲۸ درصد افزایش یافت

میزان صادرات ترکیه به کشورهای اروپایی طی ماه آوریل امسال ۱۲۸.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از تی آر تی، بر اساس داده‌های مجمع صادر کنندگان ترکیه (TIM)، صادرات به کشورهای اتحادیه اروپا در ماه آوریل ۱۲۸.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۷ میلیارد و ۱۸۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار رسیده است.

براساس این داده‌ها، همچنین در چهار ماه اول سال جاری نیز صادرات ترکیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳.۱ درصد افزایش داشته و از ۵۱ میلیارد و ۶۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به ۶۸ میلیارد و ۷۵۲ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار رسیده است.

در این مدت صادرات به کشورهای اروپایی با ۳۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۲۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون و ۵۸۵ هزار دلار رسیده که خودرو بیشترین سهم را دارد.

در ماه آوریل صادرات صنعت خودروسازی ترکیه به اروپا ۱ میلیارد و ۶۶۸ میلیون و ۷۱۴ هزار دلار، صنعت لباس و پوشاک ۹۴۷ میلیون و ۷۴۳ هزار دلار، بخش شیمی ۸۸۱ میلیون و ۶۰۹ هزار دلار، صنایع الکترونیکی ۵۸۱ میلیون و ۳۷۷ هزار دلار و بخش آهن و فلزات غیر آهنی ۵۳۶ میلیون و ۶۳۴ هزار دلار بوده است.

در ماه آوریل، آلمان مقصد بیشترین صادرات ترکیه را داشته و صادرات به این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۰.۸ درصد افزایش یافته و از ۷۹۶ میلیون و ۶۵۷ هزار دلار به یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۲۴۱ هزار دلار رسیده است.

در چهار ماه نخست امسال، سهم آلمان از صادرات ترکیه ۹.۲۲ درصد یعنی ۵ میلیارد و ۷۲۸ میلیون و ۹۰۶ هزار دلار بوده است.

کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و هلند نیز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

کد خبر: ۸۷٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha