۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
محیط های کسب و کار سیستان و بلوچستان نیازمند توجه مسئولان است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

محیط های کسب و کار سیستان و بلوچستان نیازمند توجه مسئولان است

زاهدان - سرگزی، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: محیط های کسب و کار در استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با سایر استان ها وضعیت مطلوبی ندارد.

محمد سرگزی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: محیط های کسب و کار در استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با سایر استان ها وضعیت مطلوبی ندارد که این امر در کنار مشکلات زیرساختی استان هزینه های سربار فراوانی را بر تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی استان تحمیل کرده است.

وی گفت: عدم استفاده بهینه و مطلوب از ظرفیت های بالقوه موجود در گمرکات و بازارچه های مرزی استان سبب شده است که سیستان و بلوچستان تراز تجاری منفی را تجربه کند و  این استان صرفا یک معبر ترانزیتی برای کالاهای تولید شده در خارج از استان باشد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با مقایسه میزان تسهیلات و میزان سپرده به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های تعمیق مالی در اقتصاد استان، افزود: مقدار این شاخص بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی بانک مرکزی در استان ۵۶ درصد است و رتبه سیستان و بلوچستان در مقایسه با سایر استان های کشور از منظر شاخص مذکور ۲۷ است.

وی بیان کرد: در این بخش استان هایی همچون ایلام، چهارمحال و بختیاری، کردستان و .... که شرایط فرهنگی مشابه استان سیستان و بلوچستان دارند در این زمینه عملکرد بسیار مطلوبی داشته و در رده های اول و دوم و ... قرار دارند.

سرگزی با اشاره به اینکه، موانع و چالش هایی که در این مسیر وجود دارد باید شناسایی و رفع شود، تصریح کرد: می طلبد شرایط لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجی توسط مسئولان فراهم شود.

کد خبر: ۸۷٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha