۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
برداشت غیرمجاز ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی قزوین
معاون شرکت آب منطقه ای قزوین خبر داد

برداشت غیرمجاز ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی قزوین

قزوین- منصوری، معاون شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: چاه های غیر مجاز سالانه ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی قزوین برداشت می کنند.

حمید منصوری در گفت و گو با خبرنگار بازار در قزوین اظهار داشت: یکی از مهم ترین دغدغه های موجود در استان قزوین طی چند سال گذشته مسئله خشکسالی بوده است که در استان قزوین نیز با کاهش جدی منابع آب در سفره های زیرزمینی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: در استان قزوین یک هزار و ۷۰۲ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شده است که این چاه ها بیش از ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی قزوین برداشت می کنند.

معاون شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد: همچنین در این مدت یک هزار و ۱۸۸ حلقه چاه نیز در استان قزوین شناسایی شده است که با عنوان «شبه مجاز» شناخته می شوند و نیاز است تا میزان برداشت آب از این چاه ها مورد نظر قرار گیرند.

منصوری افزود: طی چند سال گذشته با جدیت با چاه های غیر مجاز در استان قزوین برخورد شده است و توانستیم ۲۷۶ حلقه چاه غیر مجاز را مسدود کنیم که برای امسال نیز مسدود کردن ۲۷۵ حلقه چاه غیر مجاز دیگر در برنامه کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: همچنین طی چند سال گذشته موفق شدیم ۳ هزار و ۸۹۳ حلقه چاه مجاز را در استان قزوین به کنتور هوشمند متصل کنیم تا حجم آب برداشتی از این چاه ها مورد نظارت باشد.

معاون شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد: تنش آبی و خشکسالی در استان قزوین واقعا جدی است و از این رو در خصوص حفر و بهره برداری از چاه های غیر مجاز با کسی شوخی نداریم و با جدیت در مسیر حفظ منابع آبی استان تلاش می کنیم.

کد خبر: ۸۷٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha