۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
۸۵۰ شغل جدید توسط واحدهای فناور در استان بوشهر ایجاد شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۸۵۰ شغل جدید توسط واحدهای فناور در استان بوشهر ایجاد شد

بوشهر- چمکوری، مشاور علمی و پژوهشی استاندار بوشهر از ایجاد ۸۵۰ شغل جدید توسط واحدهای فناور در استان بوشهر خبر داد.

علیرضا چمکوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حدود ۵۵ هزار دانشجو در استان بوشهر در حال تحصیل هستند اظهار داشت: از این تعداد ۳۳ هزار نفر مرد و ۲۲ هزار نفر زن هستند.

 وی با بیان اینکه ۱۲ درصد دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی درس می‌خوانند افزود: این تعداد در دو سال اخیر دو درصد رشد داشته است.

مشاور استاندار بوشهر با تاکید بر کاربردی‌تر شدن پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: با هدف رفع مشکلات حوزه صنعتی، این مهم صورت گرفته و رشته‌های تحصیلی در مقاطع ارشد و دکترای حرفه‌ای و دکترای تخصصی افزایش یافته است.

استقرار ۱۴۹ واحد فناور
چمکوری از استقرار ۱۴۹ واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۶۷ واحد فناور اضافه شده و شاهد رشد محسوسی در این مسیر هستیم.

 وی از فعالیت ۳۸ شرکت دانش بنیان در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: در حالیکه صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان تا قبل از سال ۹۶ صفر بوده، اکنون بیش از ۱۲۸ هزار دلار صادرات محصول داشته‌ایم.

مشاور استاندار بوشهر با بیان اینکه گردش مالی واحدهای فناور در دانشگاه‌های استان رشد محسوسی داشته است گفت: تا قبل از سال ۹۶ حدود ۱۰۸ میلیارد ریال گردش مالی در این واحدها داشته‌ایم و از سال ۹۶ تاکنون به ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

بهبود سطح کیفی واحدهای فناور
چمکوری خاطرنشان کرد: واحدهای فناور در زمینه ایجاد اشتغال پایدار نیز نقش مهمی داشته‌اند و از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۸۵۰ شغل پایدار ایجاد شده و میزان اشتغال ایجاد شده به یک هزار و ۳۲۰ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: دو هزار و ۷۵۰ متر مربع فضای آزمایشگاهی و کارگاهی در اختیار واحدهای فناور قرار داده شده و بیش از ۲۴ هکتار از اراضی نیز تملک شده است.

 مشاور استاندار بوشهر یادآور شد: برای بهبود سطح کیفی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان از همه توان و ظرفیت خود بهره خواهیم برد و از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نخواهیم کرد.

کد خبر: ۸۷٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha