۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
وزارت نیرو ۵ هزار و ۹۳۱ پروژه در دست اجرا دارد

وزارت نیرو ۵ هزار و ۹۳۱ پروژه در دست اجرا دارد

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در سطح کشور ۵ هزار و ۹۳۱ پروژه با سرمایه‌گذاری ۸۸۴ هزار میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

به‌گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» روز سه‌شنبه در پایان پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان در قالب این پویش افزود: به جز دو هفته اخیر که بهره‌برداری پروژه‌ها به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، در طول ۲۰ هفته ۳۱ سفر در چارچوب این پویش انجام شد که چهار مورد از این‌ها با حضور رییس جمهوری، چهار مورد با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و دو مورد دیگر با حضور معاون اول رئیس جمهوری بوده است.

وی همچنین از بهره‌برداری سه نیروگاه و ۴۰ پروژه صنعت آب و برق کشور در ۱۵ استان در فصل بهار ۹۹ با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد تومان خبر داد.
اردکانیان همچنین گفت: سال ۹۸ را با دستی پر به پایان رسانده و به استقبال سال نو می‌رویم.

وزیر نیرو با اشاره به سیلاب‌های ابتدای سال اظهار داشت: این سیلاب‌ها با تاب‌آوری خوب مردم به نحو مناسبی مدیریت شد، تابستان امسال را هم با مشارکت مردم و فعالان بخش تولید بویژه اوج بار آن به مدد همکاری‌ها سپری کردیم.

اردکانیان افزود: امسال در خصوص فعالیت با کشورهای همسایه و کمیسیون‌های مشترک دستاوردهایی داشتیم؛ بویژه اجرایی شدن موافقت‌نامه موقت عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا که از ۵ آبان عملیاتی شد و بنا به گزارش گمرک شاهد بیش از ۹۰ درصد افزایش ارزش کالاهای صادراتی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی در خصوص برنامه‌های شرکت‌های آب و برق برای مدارا با مردم در زمان شیوع کرونا بیان اینکه بخش عمده‌ای از بودجه وزارت نیرو متکی به منابع داخلی یعنی قبوض آب و برق است گفت: اگر دریافت این قبوض با مشکل مواجه شود اختلال حاصل از آن سبب کندی خدمات رسانی به مشترکان می‌شود البته در عین حال ما به همه شرکت‌ها ابلاغ کردیم به دلیل رکود موجود در کسب و کار با شیوع بیماری کرونا برای کسانی که امکان پرداخت قبوض آب و برق را ندارند تا پایان اردیبهشت مدارا شود.
وزیر نیرو از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری هم به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای وزارت نیرو در سال ۹۸ نام برد و گفت: توانستیم به خود و دوستداران ایران و حتی به دشمنان این آب و خاک نشان دهیم که ملت ایران هوشمند و تواناست و ظرفیت‌های نهفته فراوانی دارد که قادر است در شرایط سختی و مضیقه شکوفایی‌های ارزنده‌ای داشته باشد.

پویش در بهار سال آینده هم ادامه دارد

وزیر نیرو از تدوین برنامه‌ای جدید و همه جانبه‌تر در چارچوب تداوم پویش در سال آینده خبر داد و گفت: پیشنهادی که در حال نهایی شدن است این که بتوانیم با عنوان «اصلاح مصرف در فرصت تحریم» به عنوان چتری بر همه فعالیت ها و نه فقط در مصرف آب و برق بلکه در مصرف هر منبع دیگری اعم از منابع مالی، تجهیزات و اموال غیرمنقول  پویش را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: انتخاب عنوان اصلاح مصرف از این رو انتخاب شده که کلمه مدیریت مصرف به نوعی حضور مدیران برای اجرای این کار را به ذهن متبادر می‌کند، اما در اصلاح مصرف تمام مردم در هر طبقه و هر موقعیتی در این طرح ملی و در این شرایط تحریم که به ملت ما تحمیل شده در بهینه کردن مصرف مشارکت کنند.

کد خبر: ۸٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha