۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
ایران می‌تواند کنشگر اقتصادی منطقه‌ باشد| لزوم تبیین دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه
عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس عنوان کرد

ایران می‌تواند کنشگر اقتصادی منطقه‌ باشد| لزوم تبیین دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه

نجف زاده، عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس گفت: ایران اسلامی می تواند به عنوان کنشگر اقتصادی منطقه ای، نقش پویا و فعالی داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده، با اشاره به نقش دیپلماسی اقتصادی در توسعه کشور، گفت: موقعیت منطقه ای ایران اسلامی در حوزه خاورمیانه نسبت به کشورهای پیرامونی از ظرفیت ممتازی برخوردار است، برخورداری از مزیت های نسبی در عرصه های اقتصادی به خوبی نمایانگر این است که از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی بهره نبرده ایم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع دیپلماسی اقتصادی نتوانسته اقتصاد ملی را به اقتصادی منطقه و دنیا پیوند بزند، از این رو شاهد ارتقاء مشهود تولید ناخالص داخلی کشور نیستیم.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد وجود خلاء در عرصه دیپلماسی در راستای توجه به ظرفیت های اقتصادی داخلی و ارائه آنها به کشورهای دنیا هستیم، ادامه داد: این مهم نشان دهنده عدم تبیین استراتژی لازم در حوزه دیپلماسی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران اسلامی می تواند به عنوان کنشگر اقتصادی منطقه ای، نقش پویا و فعالی داشته باشد، افزود: بر این اساس وزارت امور خارجه باید برنامه مدون و مشخصی را در معاونت اقتصادی این وزارتخانه تبیین کند تا بر اساس آن امور پیش برود.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک امروزه هیچ اقتصادی نمی تواند بدون برقراری رابطه و صادرات به پیشرفت مناسب و ارزآوری دست یابد، لذا باید به این عرصه توجه جدی شود.

کد خبر: ۸۷٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha