۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
۲۱۰۰ میلیارد تومان رقم قراردادهای دانشگاه با صنعت
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم عنوان کرد

۲۱۰۰ میلیارد تومان رقم قراردادهای دانشگاه با صنعت

سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مبلغ قراردادها با صنعت از ۴۰۰ میلیارد تومان سال ۹۲، امسال به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش بازار، محمدسعید سیف درباره افزایش قرارداد دانشگاه‌ها با صنعت، گفت: هدف این وزارتخانه افزایش ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت است و در این راستا در زمینه ساماندهی دوره‌های مهارت افزایی، کارآموزی و کارورزی دانشجویان برنامه ریزی انجام دادیم تا آن‌ها با نیازهای صنعت و جامعه بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: تقاضا محور کردن پایان نامه‌ها و توجه به نیازهای جامعه و استفاده بهتر دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها از پایان نامه‌ها مدت هاست که عملیاتی شده است.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان این که مبلغ قراردادهای دانشگاه‌ها با صنعت از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید، خاطرنشان کرد: رشد این قراردادها طبیعی است چرا که در چند سال اخیر چرخش جدی در جهت اثربخشی و همکاری و تعامل دانشگاه‌ها با صنعت صورت گرفت.

سیف همچنین گفت: دانشگاه‌ها به این نتیجه رسیده اند که مباحث علمی را به حد خوب و کافی انجام داده اند و با دانشگاه‌های دنیا تقریباً همتراز هستنند، اما در این که چگونه از این دانش استفاده کنند و به دستگاه‌های اجرایی و صنعت چگونه کمک کنند، مشکلات زیادی وجود داشت؛ در چند سال اخیر سعی کردیم با کمک دانشجویان این مسیر را هموار کنیم.

وی یادآور شد: در موضوع قراردادها و توسعه همکاری دانشگاه‌ها با وزارتخانه‌ها و دستگاه ها، تلاش ما این است که هماهنگی‌ها و روش‌های مشترکی با آن‌ها اتخاذ کنیم تا دانشگاه‌ها را بهتر در آن جهت اثربخش سوق دهیم و برای آن دستگاه و وزارتخانه کمک‌های متنوعی ارایه دهند.

حضور ۱۱۴ استاد در فرصت‌های مطالعاتی داخل کشور
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف همچنین درباره شرکت استادان در فرصت‌های مطالعاتی داخل کشور، خاطرنشان کرد: برای موثر بودن استادان در رفع مشکلات، بهبود وضعیت تولید و افزایش بهره وری با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و وزارتخانه‌های دیگر هماهنگی‌هایی انجام شد و وزارت علوم آمادگی خود را برای حضور استادان در این ارگان‌ها اعلام کرد.

سیف تصریح کرد: اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها موثرترین افرادی هستند که در هر حوزه‌ای می‌توانند برای کمک حاضر باشند و دستگاه‌ها هم زمینه حضور مؤثر آن‌ها را فراهم کنند؛ در این زمینه سال گذشته ۱۱۴ استاد در این طرح شرکت کردند و امسال شرکت استادان در این طرح، روند رو به رشدی دارد.

وی یادآور شد: این همکاری در حوزه‌های مختلف فنی، مهندسی و حتی علوم انسانی وجود دارد، حضور استادان در صنعت و دستگاه‌های اجرایی اثربخش است و با کمک آن‌ها فعالیت‌های علمی کشور، مکمل فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

کد خبر: ۸۷٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha