۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
باید اثرات اقتصادی رفع تحریم به صورت عملی راستی آزمایی شود
رئیس مجلس شورای اسلامی:

باید اثرات اقتصادی رفع تحریم به صورت عملی راستی آزمایی شود

قالیباف، رئیس مجلس با اشاره به ادامه مذاکرات ایران و چهار به علاوه یک گفت: صدای واحد مسئولان جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در جلوگیری از زیاده خواهی دشمن داشته است.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی، با اشاره به برکت مادی و معنوی شب‌های قدر و برگزاری شایسته مراسم دعا و عزاداری ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: از تمامی مردم شریف و عزیز ایران اسلامی تقاضای دعای ویژه برای همه خدمتگزاران کشور به ویژه نمایندگان مجلس دارم و امیدوارم با دعای نافذ آن‌ها به وظایف سنگینی که در قبال مردم و کشور داریم به درستی عمل کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مذاکرات بین ایران و ۱+۴ همراه با فراز و نشیب‌های زیاد اظهار داشت: یک روز اخبار پیشرفت مذاکرات و روز دیگر خبرهای بروز اختلافات منتشر می‌شود؛ که همه این‌ها نشان دهنده جدی بودن مذاکرات است.

رئیس مجلس ادامه داد: خداوند را شاکریم که قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم باعث باز شدن قفل‌های صنعت هسته‌ای شده و ظرفیت‌های لازم جهت مذاکرات را برای تیم مذاکره کننده فراهم کرده است؛ در حال حاضر این ظرفیت‌های تولید شده محور بده بستان‌ها در مذاکرات قرار گرفته است تا به پشتوانه این قدرت آفرینی امکان تامین و تضمین منافع عموم مردم فراهم شود.

قالیباف با تاکید بر این که صدای واحد مسئولان جمهوری اسلامی ایران تحت مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است گفت: این صدای واحد تاکنون نقش موثری در جلوگیری از زیاده خواهی‌های دشمن داشته و حفظ این اتحاد تا رسیدن به نتیجه مطلوب نهایی امری نهایی است که ان شاء الله مورد توجه همه ما خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: همانطور که بارها گفته شده است همسو با سیاست‌های تعیین شده توسط رهبر انقلاب، ما به دنبال رفع کامل، عملی و فوری همه تحریم‌ها هستیم؛ اگر همه تحریم‌ها به طور کامل برداشته شود و اثرات اقتصادی آن به صورت عملی راستی آزمایی گردد حتی نباید یک ساعت در موافقت با انجام تعهداتی که ایران مطابق برجام آن‌ها را پذیرفته است تاخیر کرد، اما دشمنان ایران بدانند که مردم ما علی رغم تلاش برای رفع تحریم‌ها هرگز منتظر اقدام آن‌ها نخواهند ماند.

رئیس مجلس با اشاره به این که ابتکار عمل در دست ایران است اظهار داشت: به آن‌ها توصیه می‌کنیم به جای زیاده خواهی و تعلل در مذاکرات، با انجام کامل و عملی تعهدات بیشتر از این در رفع تحریم‌ها تاخیر نکنند چرا که با گذشت زمان هزینه‌های آنان برای بازگشت به برجام سنگین‌تر خواهد شد.

قالیباف از تیم مذاکره کننده خواست با قدرت در چارچوب سیاست‌های تعیین شده توسط رهبر انقلاب حقوق مردم ایران را مطالبه کنند و مراقب فریب‌های تجربه شده گذشته باشند.

کد خبر: ۸۷٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha