۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
 سیل و تگرگ ۵۸۱ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد
رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

سیل و تگرگ ۵۸۱ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد

بجنورد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از وارد شدن خسارت بیش از ۵۸۱ میلیارد ریالی به مزارع و باغات این استان براثر سیل و تگرگ در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی، عبدالله یوسفی اظهار داشت: تگرگ و سیل  بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون  ۵۸۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال به زیرساخت و بخش‌های مختلف زراعی و باغی استان خسارت وارد کرده است.

وی بابیان اینکه بیشترین خسارت مربوط به شهرستان شیروان با ۲۰۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده است گفت: به شهرستان بجنورد ۱۷۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال ، شهرستان مانه و سملقان ۱۰میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال ، شهرستان اسفراین۳۴ میلیارد  و ۶۰۰ میلیون ریال، شهرستان جاجرم ۱۰۳ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال و شهرستان گرمه  ۵۶میلیارد ریال خسارت  واردشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تگرگ و سیل در سطح ۹۹۵ هکتار اراضی زراعی و ۱۳۷۰ هکتار در باغات استان خسارت زده و همچنین به ۴۵ واحد دامداری روستایی که شامل  ۳۵۰ رأس دام سبک و سه رأس دام سنگین است خسارت وارد کرده است.

یوسفی اضافه کرد: همچنین در بخش آبیاری، به سه کیلومتر کانال آب‌رسانی، هشت کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۵ رشته قنات نیز خسارت واردشده است.

در پایان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تأکید کرد: از کشاورزان انتظار می‌رود برای جبران بخشی از خسارات حوادث طبیعی، از مزایای صندوق بیمه کشاورزی استفاده کنند.

کد خبر: ۸۷٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha