۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
موفقیت منطقه آزاد تجاری «بانه–مریوان» نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است
در گفتگو با بازار عنوان شد:

موفقیت منطقه آزاد تجاری «بانه–مریوان» نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است

سنندج- رحیمی، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مناسب را شرط اصلی در راستای بهره‌برداری مناسب از منطقه آزاد تجاری «بانه – مریوان» عنوان کرد.

بهزار رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری بانه – مریوان از سوی تشخیص مصلحت نظام بعد از یک پروسه طولانی مدت، اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری یکی از مهمترین نیازهای استان کردستان در شرایط فعلی است و به همین دلیل باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری های صورت گرفته در راستای تصویب منطقه آزاد تجاری بانه – مریوان، بیان کرد: پروسه تصویب این منطقه آزاد خیلی طولانی شد و بعد از پیگیری های متعدد خوشبختانه بالاخره این انتظار مردم کردستان به ویژه فعالان اقتصادی استان به نتیجه رسید و کردستان هم صاحب منطقه آزاد تجاری شد.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در جریان تصویب این منطقه آزاد نمایندگان فعلی و ادوار مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران و مسئولان دولتی استانی و کشوری همت خاصی به خرج داده و خوشبختانه یک گام مهم در راستای کمک به توسعه کردستان برداشته شد.

وی افزود: هر چند که عنوان منطقه آزاد بانه و مریوان است، ولی باید توجه داشت که سود این گام مهم به همه مردم استان و حتی کشور نیز خواهد رسید و به همین دلیل باید از تمامی ظرفیت های در اختیار در راستای موفقیت این مهم بهره برداری شود.

رحیمی خواستار تقویت زیرساخت های لازم در راستای موفقیت منطقه آزاد تجاری بانه – مریوان شد و گفت: ایجاد و تقویت زیرساخت های مختلف از جمله راه ارتباطی و سایر موارد خیلی ضروری است و در همین راستا باید همه مدیران استانی و شهرستانی در این مسیر حرکت کرده و تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تصویب منطقه آزاد یک گام از این اقدام مهم است، بیان کرد: گام اصلی وجود برنامه ریزی مستمر و منظم برای موفقیت آمیز اجرایی کردن این مهم است و به همین دلیل باید در استان یک برنامه ریزی اصولی و دقیق در این خصوص صورت گیرد تا همه مردم کشور به ویژه استان کردستان از این مهم بهره برداری کنند.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وجود مرزهای رسمی در استان کردستان و همچنین ظرفیت های بالا برای جذب سرمایه گذاری های خارجی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و به همین دلیل نظارت و ارزیابی دقیق تمامی فعالیت ها و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی یک نیاز ضروری است.

وی در پایان خواستار جدیت مدیران استانی برای آغاز فعالیت های منطقه آزاد تجاری بانه – مریوان شد و افزود: همه مدیران و مسئولان مرتبط با موضوع در سطح استان و شهرستان ها باید با کار شبانه روزی و با جدیت هر چه تمامتر این مهم را دنبال کنند تا نتیجه مورد نظر نیز حاصل شود.

کد خبر: ۸۷٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha