۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
وجود ۱۰ هزار واحد مسکن ملی فعال در کشور
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

وجود ۱۰ هزار واحد مسکن ملی فعال در کشور

یزد- وزیر راه و شهرسازی در مراسم کلنگ زنی پنج هزار و ۴۲۵ واحد طرح اقدام ملی مسکن یزد گفت: اکنون حدود ۱۰ هزار پروژه مسکن ملی فعال در سطح کشور در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی عصر شنبه در مراسم کلنگ زنی پنج هزار و ۴۲۵ واحد طرح اقدام ملی مسکن یزد گفت: در بخش مسکن با تلاش های مستمر، پروژه های مسکن روی ریل پیشرفت قرار گرفته و تتمه پروژه های مسکن نیز امروز کلنگ زنی شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اکنون در استان یزد برای تمام افرادی که واریز وجه کرده‌اند، زمین تأمین شده است.

وی گفت: در این دوره مدیریت راه و شهرسازی، ریل گذاری شده است؛ به نحوی که با اصلاح قوانین و آیین‌نامه‌ها، ساخت مسکن به یک جریان پایدار تبدیل شده است.

اسلامی گفت: در سال‌های اخیر زمین به عنوان اساس کار مسکن سازی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار نمی‌گرفت که سرانجام طبق قانون این مهم ممکن شد و ضمن تعریف پروژه‌ها، تامین زمین سرعت گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم‌اکنون کشور از ۵۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن عبور کرده است، گفت: با کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن ملی استان یزد، حدود ۱۰ هزار پروژه مسکن ملی فعال در سطح کشور در حال جریان است.

وی در مورد مسکن مهر بیان کرد: تعداد مسکن مهری که در دولت نهم و دهم برنامه‌ریزی شده بود دو میلیون و ۳۰۰ واحد بود که حدود ۷۶۰ هزار واحد در دولت نهم و دهم و باقی آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تکمیل شده و یا خواهد شد و در مجموع، پرونده مسکن مهر در این دولت بسته خواهد شد.

اسلامی در خصوص بخش راه نیز افزود: امروز در استان یزد کمربندی زارچ-اشکذر افتتاح شد که این کمربندی به اسم ۱۵ کیلومتر بود اما ۳۴ کیلومتر ساخته شد و با افتتاح این بزرگراه، کشور از نظر ساخت بزرگراه‌ها رکورد زد.

کد خبر: ۸۷٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha