۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۳
افزایش مصرف برق در ایلام| خاموشی‌ها در تابستان محتمل شد
بازار گزارش می‌دهد؛

افزایش مصرف برق در ایلام| خاموشی‌ها در تابستان محتمل شد

ایلام- بالا رفتن دمای هوا منجر به افزایش مصرف برق در استان ایلام شده است، بر همین اساس مسئولان و کارشناسان از تابستانی سخت برای مردم استان خبر می‌دهند که احتمال خاموشی وجود دارد.

معصومه بختی؛ گروه استان‌ها: با توجه به کاهش حداقل ۳۵ درصدی بارش‌ها در سال جاری و افزایش زودهنگام دما در اکثر نقاط استان، مصرف برق نیز رو به افزایش بوده و نیاز به همت مسئولان با برنامه‌ریزی دقیق و صرفه‌جویی بیشتر مردم برای مانع شدن قطع برق است.

از آنجا که استفاده از کولرهای گازی می‌تواند هزینه برق را تا ۶ برابر افزایش دهد، باید گفت در مناطق شمالی استان ایلام استفاده از کولرهای آبی می‌تواند جایگزینی مناسب برای کولرهای گازی باشد.

کاهش بارش و خاموشی‌های احتمالی
سخنگوی صنعت برق استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به افزایش ۵ درجه‌ای دما در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری و به تبع آن افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در کشور و همچنین کاهش ذخایر آبی به‌علت کم‌بارشی های اخیر، متأسفانه با کاهش تولید برق آبی در کشور مواجهه هستیم.

محمد محمدیان شمالی در ادامه گفت: وجود مشکلات پیش‌آمده نمی‌تواند موجب اهمال یا کم‌کاری صنعت برق در حوزه تولید شود و این صنعت مانند همیشه با توان و ظرفیت حداکثری خود در خدمت مردم استان است.

وی شناسایی و استخراج رمز ارزهای غیرمجاز و برخورد با متخلفان را از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده توسط شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام برای کاهش خاموشی‌های احتمالی دانست و گفت: از دیگر برنامه‌های در دست‌اقدام در این زمینه می‌توان به اقدامات فرهنگی مثل اعمال طرح‌های تشویقی برای صنایع مختلف همچون کشاورزی اشاره کرد.

اقدامات انجام‌شده فنی در راستای کاهش خاموشی‌های احتمالی
محمدیان شمالی به اقدامات انجام‌شده فنی در راستای کاهش خاموشی‌های احتمالی نیز اشاره کرد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام طی سه سال گذشته از طریق مانورهای جهادی سعی بر پوشش خلاء های شبکه با استفاده از نوسازی، بهسازی و رفع اتصالات سست و معیوب شبکه داشته و با رفع موانع موجود تمام زیرساخت‌های فنی برای تولید برق پایدار در شرایط بحرانی فراهم کرده‌است.

مردم با نصب اپلیکیشن برق من که ۱۰۰ درصد خدمات شرکت‌های توزیع را در خود گنجانده است، می‌توانند یک روز قبل از خاموشی‌های احتمالی اطلاع یافته و از ضررهای پیش رو در صنعت‌های مختلف جلوگیری کنند

سخنگوی صنعت برق استان با اشاره به اهتمام جدی شهروندان در صرفه‌جویی برق عنوان کرد: مردم استان به خصوص ساکنین شهرهای حوزه شمالی با رعایت مواردی چون استفاده نکردن از کولرهای گازی و یا در صورت اضطرار تنظیم دمای ۲۵ درجه آسایش این وسایل، استفاده از دور کند کولرهای آبی و همچنین استفاده از روشنایی روز به جای روشنایی برقی می‌توانند مانند تابستان سال گذشته امسال را نیز بدون خاموشی سپری کنند.

افزایش مصرف برق در ایلام/ خاموشی‌ها در تابستان محتمل شد

وی در پایان گفت: با توجه به‌احتمال خاموشی‌های پیش رو در ایام پیک مصرف از مردم استان تقاضا داریم با شماره گیری سامانه ۱۲۱ و همچنین نصب اپلیکیشن برق من که ۱۰۰ درصد خدمات شرکت‌های توزیع را در خود گنجانده است، می‌توانند یک روز قبل از خاموشی‌های احتمالی اطلاع یافته و از ضررهای پیش رو در صنعت‌های مختلف جلوگیری کنند.

بیشترین مصرف در استان ایلام خانگی است
کارشناس خدمات مشترکین شهرستان ایلام در شرکت توزیع نیروی برق در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه برق در مکان‌های مختلفی از جمله مصارف خانگی، کشاورزی، صنعتی، عمومی و… مصرف می‌شود، در استان ایلام این مصرف بیشتر در زمینه مصارف خانگی است لذا مردم استان باید برای کاهش بیشتر مصرف برق در تابستان امسال تلاش کنند.

مهدی سلیمی با اشاره به اینکه راهکارهای مختلفی برای کاهش مصرف برق وجود دارد، گفت: از جمله مهمترین این راهکارها می‌توان به استفاده حداکثری از نور طبیعی، استفاده از لامپ‌های کم مصرف «ال ای دی» به جای لامپای رشته‌ای، استفاده از لوازم برقی کم مصرف (با توجه به جدول انرژی)، خاموش کردن لامپ‌های اضافی، خاموش کردن وسایل سرمایشی هنگام خروج از منزل، قرار دادن سایه بان برای کولرها در فصل تابستان، خارج کردن وسایل برقی از برق موقع عدم استفاده و رعایت ساعات اوج مصرف اشاره کرد.

اجرای طرح ملی برق امید در استان
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام نیز در گفت و گو با رسانه‌های استان اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح برق امید (آبان ماه) تا پایان سال گذشته، حدود ۹۰ هزار صورتحساب برق رایگان مشمول طرح برق اُمید در این استان برای مشترکان کم مصرف برق خانگی صادر شده است.

کاهش خاموشی‌ها و بهینه سازی شبکه و مدیریت بر مصرف نیروی برق نیازمند نگاه و اقدام و عمل جهادی است

هادی شیرخانی افزود: با اجرای این طرح ۱۵ میلیارد ریال تخفیف برای مشترکان کم مصرف سطح استان اعمال شده است.

افزایش مصرف برق در ایلام/ خاموشی‌ها در تابستان محتمل شد

وی عنوان کرد: در این طرح مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف، تفکیک شده و برای هر دسته از مشترکان، براساس مصوبه هیئت وزیران، الگوی مصرف تعیین شده است.

شیرخانی با اشاره به اینکه طرح برق امید ویژه مشترکانی است که الگوی مصرف را رعایت کنند، عنوان کرد: برای مشترکان در حوزه مناطق عادی استان ۱۰۰ کیلووات و یا کمتر از آن و برای مشترکان که در مناطق گرمسیری استان حضور دارند ۳۰۰ کیلووات در نظر گرفته شده است.

وی گفت: کاهش خاموشی‌ها و بهینه سازی شبکه و مدیریت بر مصرف نیروی برق نیازمند نگاه و اقدام و عمل جهادی است.

با نگاهی هرچند کوتاه به محیط کار و زندگی خود می‌توان دریافت که روزانه چه مقدار برق در زمینه‌های گوناگون مصرف و این انرژی گرانبها را به هدر داده‌ایم.

صرفه‌جویی در مصرف برق علاوه بر اثرات زیست محیطی چون جلوگیری از گرم شدن زمین می‌تواند با کاهش هزینه‌های مصرف با عرض سبد خانوار منجر شود. کاهش بارندگی ها علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن صنعت برق، منجر به کاهش منابع آبی استان نیز شده است.

کد خبر: ۸۷٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha