۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
وزیر نیرو دستورالعمل سختی کار و کار در محیط‌های غیرمتعارف را ابلاغ کرد

وزیر نیرو دستورالعمل سختی کار و کار در محیط‌های غیرمتعارف را ابلاغ کرد

اردکانیان، وزیر نیرو «دستورالعمل نحوه پرداخت فوق‌العاده سختی کار و کار در محیط‌های غیرمتعارف» را برای اجرا به شرکت‌های مادر تخصصی، ساتبا، موسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی ابلاغ کرد.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، این دستورالعمل که جایگزین بند ۵-۵ دستورالعمل اجرایی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در صنعت آب و برق می‌شود، به منظور بهره‌مندی کارکنان از فوق‌العاده سختی کار و کار در محیط‌های غیرمتعارف تدوین شده است.

هدف از ابلاغ این دستورالعمل ایجاد محیط کار مناسب و ارتقای شرایط بهداشتی و ایمنی برای متصدیان مشاغل، جبران خدمات متصدیان مشاغلی که با وجود رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در هنگام انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله در معرض آسیب‌های روحی و جسمی قرار می‌گیرند و تعیین عوامل فوق‌العاده سختی کار و کار در محیط‌های غیرمتعارف و اهمیت آنها است.

بنا بر این گزارش، این دستورالعمل در حوزه ستادی وزارت نیرو، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا)، شرکت‌های مادرتخصصی و شرکت‌های تابعه (دولتی) و مؤسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی وزارت نیرو اجرایی خواهد شد.

مسئولیت اجرای این دستورالعمل در حوزه ستادی وزارت نیرو برعهده معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو، در شرکت‌های مادرتخصصی و شرکت‌های تابعه (دولتی) برعهده مدیرعامل و در ساتبا، مؤسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی وزارت نیرو برعهده رؤسای مربوطه است.

بر اساس این گزارش، مسئولیت نظارت بر حسن اجرا در شرکت‌های مادرتخصصی و شرکت‌های تابعه (دولتی) زیرمجموعه را مدیران عامل شرکت‌های مادرتخصصی مربوطه بر عهده دارند. مسئولیت نظارت عالیه برحسن اجرای این دستورالعمل نیز برعهده معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو است.

کد خبر: ۸۷٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha