۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
هلال احمر ۹ میلیون دُز واکسن کرونا وارد می‌کند
رییس جمعیت هلال احمر:

هلال احمر ۹ میلیون دُز واکسن کرونا وارد می‌کند

همتی، رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: ۹ میلیون دز واکسن کرونا تا یک ماه آینده وارد کشور می‌کنیم.

به گزارش بازار، کریم همتی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر گفت: تاکنون یک میلیون واکسن کرونا وارد شده است و واردات واکسن‌ها در اینده با همکاری وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه و بانک مرکزی انجام خواهد گرفت.

۲ هزار خانه هلال افتتاح می‌شود
رییس جمعیت هلال‌احمر گفت: حدود ۲ هزار خانه هلال روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

کریم همتی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هشتم می (۱۸ اردیبهشت) روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر افزود: بنای ما بر این است که ۳۷ هزار خانه هلال در مناطق دور دست و صعب العبور و محروم کشور داشته باشیم و نکته‌ای که در این مورد وجود دارد این است که جامعه‌ای تاب آور است که آموزش‌ها را به جامعه هدف بیاموزد و در برابر حوادثی و بحران‌ها بدون هرگونه استرسی به مقابله بپردازد.

وی توضیح داد:خانه‌های هلال این ظرفیت را دارد که با محوریت داوطلبان و با استفاده از ظرفیت نیروهای محیطی بتواند گروه‌های مختلف را بدون توجه به بحث‌های نژاد، فرهنگ و دین در کنار هم قرار دهد و اجتماعات کوچکی را فراهم آورد و در واقع یک هلال احمر کوچک در یک منطقه محروم و دور افتاده باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این اتفاق مبارک امروز افتاده و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ خانه هلال در سال ۹۹ تا امروز که اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ است آماده بهره برداری شده است و خیلی از آن‌ها برای مدیریت بحران تجهیز شدند و بحث افتتاح حدود ۲ هزار خانه هلال را روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت با حضور معاون اول رئیس جمهور خواهیم داشت.

کد خبر: ۸۷٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha