۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
پیش بینی قیمت آهن در هفته جاری

پیش بینی قیمت آهن در هفته جاری

با رکود ۲۰۰ دلاری سنگ آهن در بازارهای جهانی مواجه هستیم و به واسطه این موضوع این احتمال وجود دارد که محصولات تخت در هفته جاری روند صعودی داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، بررسی های صورت گرفته بر روند هفتگی بازار آهن حاکی از آن است که، بازار طی مدت زمان هفته ای که گذشت متاثر از تداوم روند کاهشی نرخ ارز شرایطی نسبتا نزولی را سپری کرد؛ به این صورت که متوسط قیمت تیرآهن ۱۴ با کاهش حدود ۲۵۰ تومان به ۱۴ هزارتومان و متوسط قیمت میلگرد ۱۴ نیز با کاهش ۱۶۹ تومانی به نرخ ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان رسید.

از سوی دیگر، با رکود ۲۰۰ دلاری سنگ آهن در بازارهای جهانی مواجه هستیم و به واسطه این موضوع این احتمال وجود دارد که محصولات تخت در هفته جاری روند صعودی داشته باشند، البته در این میان بر اساس پیش بینی هایی از سوی برخی از موسسات این احتمال نیز وجود دارد که از نیمه دوم سال جاری میلادی بازار به اصلاحیات وارد شود. یکی از عوامل اصلی این مسئله نیز کاهش اثر بسته دولت چین در جهت توسعه زیر ساخت ها عنوان شده است.

اما در بازار ارز پس از آن که نرخ دلار با ریزش قابل توجهی مواجه شد و در روزهایی از هفته گذشته به کانال ۲۰ هزارتومان وارد شد، در این میان از دلار ۱۷ هزارتومانی صحبت بود؛ اما این آمار دوام چندانی نداشت و مجددا به نزدیکی کانال ۲۲ هزارتومان رسید.

مذاکرات وین را می توان فاکتور اصلی تعیین نرخ ارز دانست؛ از این مذاکرات خبرهای ضد ونقیضی به گوش می رسد، به این صورت که طرف ایرانیان خبر از پیشرفت خوب می دهند اما در مقابل طرف آمریکایی معتقد است برای حل اختلافات موجود به زمان بیشتری نیاز است. در هر صورت درصورت تداوم روند موجود در مذاکرات احتمال نوسان نرخ ارز بین کانال ۲۰ الی ۲۲ هزارتومان در هفته جاری وجود خواهد داشت.

به نظر نمی رسد که این هفته نیز با نتیجه بخش بودن مذاکرات مواجه شویم زیرا برخی از کارشناسان بر این باورند که خبرهای خوب از این مذاکرات با شکل گیری فضای انتخابات هم زمان خواهد شد تا به این واسطه بر فضای سیاسی کشور تاثیرگذار باشد.

در صورت صحت داشتن اظهارات فوق، همزمان شدن نتایج مذاکرات و فاز اصلاح قیمت های جهانی از خرداد ماه می تواند منجر به کاهش چشمگیر قیمت بازار فولاد ایران شود. لازم به ذکر است که در خرید های مدت دار توجه به این نکته می تواند تاثیرات خوبی داشته باشد. در هر صورت هفته جاری نیز بازار از یک سو همچنان گرفتار گفتگوهای وین و از سوی دیگر قیمت های جهانی خواهد بود.

با درنظر گرفتن تداوم عدم تقاضا و حذف این عامل در محاسبات بازار، این هفته با دو نیمه در بازار مواجه خواهیم بود؛ اغلب روزها شاهد ثبات نسبی خواهیم بود و در روزهایی که نرخ ارز کاهشی است با ثبات نسبی رو به پایین مواجه می شویم. لازم به ذکر است که با توجه به افزایش قیمت های بین المللی، اگر بورس کالا به تحریک قیمتی اقدام کند و نرخ پایه افزایش یابد، قیمت ها در بازار آهن اندکی رشد خواهند داشت.

کد خبر: ۸۷٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha