۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
اصناف پروتکل‌ها را دقیق رعایت کنند تا تعطیل نشوند
معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت:

اصناف پروتکل‌ها را دقیق رعایت کنند تا تعطیل نشوند

فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: در رویکرد جدید تصمیم بر این شد تا نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل‌ها تشدید و سختگیری‌ها بیشتر شود.

به گزارش بازار، محسن فرهادی با بیان این که پروتکل‌ها اگر به خوبی اجرا می‌شد شرایط الان خیلی متفاوت‌تر بود گفت: واقعیت این است که پروتکل‌های بهداشتی در میدان باید به خوبی اجرا شود، هنوز میانگین رعایت پروتکل‌ها حدود ۶۵ درصد است، که باید به ۹۰ درصد برسد تا شاهد تغییر شرایط باشیم، همه اعمال این محدودیت‌ها برای این است که پروتکل‌ها به نحو احسن اجرا نمی‌شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با اشاره به ممنوع شدن کامل سفر از ساعت ۱۴ روز سه شنبه (۲۱ اردیبهشت) تا ساعت ۱۴ روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) گفت: در حقیقت یک قرنطینه ترددی بین همه استان‌ها در سراسر کشور اجرا می‌شود و این ممنوعیت برای این است که یکی از عوامل بزرگ گسترش ویروس و سوش‌های جدید آن همین ترددها و مسافرت هاست.

فرهادی گفت: در ایام اعلام شده کلا سفر ممنوع است چه زمینی چه هوایی و چه ریلی، و سفر هوایی هم نباید انجام شود.

او با اشاره به فعالیت مشاغل گروه ۲ از شنبه ممنوع نیست گفت: رویکرد جدید این است که نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌ها تشدید شود و اعمال محدودیت‌ها قوی‌تر باشد بر این اساس با فعالیت گروه‌های شغلی دوم موافقت شده.

معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با بیان این که موضع وزارت بهداشت همیشه واضح و شفاف بوده گفت: ویروس کرونا به سه طریق گسترش می‌یابد یکی انجام تردد و مسافرت، دوم تجمعات و سوم نبود تهویه مناسب، برای همین تاکید شده که خدمات مشاغلی مثل رستوران‌ها باید در فضای باز باشد و خود مردم هم باید بدانند که حضور در فضاهای بسته به معنی نبود تهویه مناسب است و نباید وارد شودند و خودشان را در معرض خطر ابتلا قرار دهند.

فرهادی گفت: برای این که پروتکل‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود و نظارت‌ها هم دقیق و سختگیرانه انجام نشده، دستورهای کلی برای بستن و تعطیلی و بازگشایی داده ایم.

کد خبر: ۸۷٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha