۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
دلایل افزایش قیمت بیت کوین چیست؟
موافقان و مخالفان بازار بیت کوین چه می گویند؛

دلایل افزایش قیمت بیت کوین چیست؟

از ابتدای سال جاری تا کنون ارزش بیت کوین در بازار ۹۰ درصد رشد کرده است. حال سوال این است که دلیل افزایش قیمت بیت کوین چیست؟

بازار؛ گروه بین الملل: نوسان های اخیر قیمت بیت کوین موضوع مهمی در بازار رمز ارزها است. طبق گزارشهای موجود ارزش بیت کوین که اواسط ماه قبل  رکورد ۶۰ هزار دلار را پشت سر گذاشته بود حال در مرز ۵۷ هزار دلار قرار گرفته است.

آمارها نشان می دهد از ابتدای سال جاری تا کنون ارزش بیت کوین در بازار ۹۰ درصد رشد کرده است و پیش بینی ها از احتمال رسیدن قیمت هر بیت کوین تا مرز ۱۰۰ هزار دلار در ماه های آتی حکایت دارد ولی سوال این است که دلیل رشد قیمت بیت کوین چیست و آیا می توان اطمینان داشت که روند افزایشی قیمت ادامه خواهد داشت یا خیر؟

طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک افزایش استقبال موسسات سرمایه گذاری و شرکتهای بزرگی از قبیل تسلا برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین زمینه را برای قیمت آن فراهم کرد. به عنوان مثال شرکت تسلا که بزرگترین شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی در دنیا است اوایل سال جاری ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد و از این سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیارد دلار سود برد. امروز ارزش بیت کوین های خریداری شده توسط این شرکت برابر با ۲.۵ میلیارد دلار است.

طرفداران بیت کوین بر این باورند که این رمزارز را می توان منبعی برای حفظ ارزش دارایی در نظر گرفت و جایگاهی مانند طلا برای آن قایل شد. آنها عرضه محدود بیت کوین در بازار را دلیلی برای این ادعا بر می شمارند زیرا بیش از ۲۱ میلیون بیت کوین نمی توان تولید کرد.  تحلیل بیت کوین

آنها بیت کوین را به عنوان منبعی برای حفظ ارزش دارایی ها در مقابل تورم و سیاستهای پولی بانکهای مرکزی می دانند و بر این باورند که در شرایط فعلی بهترین گزینه محسوب می شود. اما مخالفان بازار رمز ارزها در مورد بی ارزش بودن بیت کوین و دیگر رمز ارزها صحبت می کنند.

آنها معتقدند بازار بیت کوین حباب بزرگی دارد که به زودی این حباب از بین می رود و سرمایه های زیادی را همراه با خود نابود می کند. ریسک بالای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین  از نظر این گروه دلیلی برای فاصله گرفتن سرمایه گذاران واقعی برای فعالیت در آن است.

 از طرف دیگر عرضه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی کشورها  و یا استیبل کوین ها هم مساله دیگری است که باید مد نظر قرار بگیرد. با وجود اینکه این ارزهای دیجیتال را نمی توان رقیبی برای بیت کوین یا دیگر رمز ارزها دانست ولی گزینه قابل اعتماد تری برای مردم است و ریسک از دست دادن کل سرمایه فرد را به همراه ندارد.

همچنین استیبل کوین ها هم شرایط بهتری برای سرمایه گذاری دارند و عرضه آنها می تواند از هجوم سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین جلوگیری کند.وجود این گزینه ها در کنار خطر ناشی از نبود ارزش ذاتی برای بیت کوین، بستر را برای سقوط ارزش بیت کوین در بازار فراهم خواهد کرد.

 

کد خبر: ۸۷٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha