۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
موانع تولید در پارس جنوبی رفع می‌شود/ تامین گاز پایدار در زمستان
مدیرعامل نفت و گاز پارس:

موانع تولید در پارس جنوبی رفع می‌شود/ تامین گاز پایدار در زمستان

بوشهر- مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تلاش جدی برای تولید و تامین گاز پایدار در زمستان خبر داد و گفت: با تلاش کل مجموعه، موانع تولید در پارس جنوبی رفع می‌شود.

محمد مشکین‌فام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پارس جنوبی نقش بسیار مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد و در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد گاز مورد نیاز کشور در این منطقه تولید می‌شود.

وی با اشاره به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خاطرنشان کرد: از همه توان و ظرفیت‌ها برای رفع موانع پیش روی تولید پایدار در پارس جنوبی استفاده خواهیم کرد و پشتیبانی لازم در این زمینه انجام می شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به تامین ۴۰ درصد از خوراک مورد نیاز برای تولید بنزین کشور در این مجموعه، تصریح کرد: تلاش جدی داریم تا نیازهای کشور خصوصا در فصل زمستان به صورت پایدار تامین شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای رفع تنگناها و مشکلات پیش روی عملیات تولید در این شرکت افزود: از مهمترین اولویت‌های ما در سال جاری رفع موانع و پشتیبانی از تولید ایمن و حداکثری گاز در پارس جنوبی است.

مشکین‌فام با اشاره به آغاز تعمیرات اساسی سالانه ۳۱ سکوی گازی پارس جنوبی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی  صورت گرفته، تعمیرات اساسی این تعداد سکو در مدت ۱۵۷ روز اجرا خواهد شد.

 وی از کاهش مدت‌زمان تعمیرات اساسی سکوها خبر داد و بیان کرد: میانگین روزانه تعمیرات اساسی ۳۱ سکوی گازی به ۷.۵ روز کاری کاهش یافته است.

کد خبر: ۸۷٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha