۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
افزایش شدید گازهای گلخانه ای در چین
پژوهش جدید نشان می دهد؛

افزایش شدید گازهای گلخانه ای در چین

میزان تولید گازهای گلخانه‌ای در چین در سال ۲۰۱۹ از کل میزان تولید این گازها در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی فراتر رفت.

به گزارش بازار، طبق مطالعه جدیدی که نتایج آن روز گذشته (پنجشنبه) منتشر شد انتشار سالانه گازهای گلخانه در چین در سال ۲۰۱۹ به شدت افزایش یافت و برای اولین بار از میزان کلی گازهای گلخانه‌ای که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی تولید کرده بود، تجاوز کرد.

این مطالعه که توسط اندیشکده آمریکایی رودیوم گروپ صورت گرفته، حاکی از آن است که تولید گازهای گلخانه‌ای چین در سال ۲۰۱۹ از ۱۴ گیگا تن نیز فراتر رفت و نسبت به سال ۱۹۹۰ سه برابر شد.

رودیوم گروپ در گزارش خود اعلام کرد هنوز آمار و ارقام قطعی مربوط به تولید گازهای گلخانه‌ای در جهان برای سال ۲۰۲۰ در دسترس نیست، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که انتشار این گازها توسط چین در سال گذشته ۱.۷ درصد افزایش یافت در حالی که تولید این گازها در دیگر کشورهای جهان به علت کندی فعالیت‌های اقتصادی تحت تاثیر بحران کرونا با کاهش همراه بود.

دولت چین آمار و ارقام منظمی درباره میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای منتشر نمی‌کند، اما طبق آخرین فهرستی که این کشور درباره تولید دی اکسید کربن در سال ۲۰۱۹ به سازمان ملل متحد ارائه کرد، نشان می‌دهد که تولید این گازها در چین در سال ۲۰۱۴ به ۱۲.۳ گیگا تن رسید که رشدی ۵۳ درصدی را طی یک دهه نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، چین متعهد شده است که تولید گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ کاهش دهد و تا سال ۲۰۶۰ نیز از نظر تولید کربن خنثی شود. با این حال این کشور که دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود همچنان برای تقویت رشد اقتصادی خود، تلاش و سرمایه گذاری هایش را بر روی صنایع سنگین و زیرساخت‌هایی که انتشار بالای کربن دارند، متمرکز کرده است.

کد خبر: ۸۷٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha