۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
ریسک بالا در بازار رمزارزها| اگر تحمل ندارید، سرمایه‌گذاری نکنید!

ریسک بالا در بازار رمزارزها| اگر تحمل ندارید، سرمایه‌گذاری نکنید!

متخصص بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار رمزارزها از ریسک بالایی برخوردار است، توصیه کرد کسانی که توانایی و قدرت ریسک‌پذیری بالایی ندارند، نباید در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

بازار؛ گروه بورس: بازار جذاب فارکس و رمزارز">رمزارز؛ دو بازاری که این روزها سرمایه‌گذار از اقصی‌نقاط جهان می‌دزدند و در خود جای می‌دهند و این روزها نقل محافل شده‌اند به طوری که هر کسی به دنبال سرمایه‌گذاری است، از این بازارهای جذاب و دلاری سر درمی‌آورد و به دنبال این است تا با درآمد دلاری ضرر و زیانی که از بازار سرمایه نصیبش شده است، جبران کند.

افرادی که با بازارهای این چنینی آشنا نیستند، فقط به یکی از این جهات دل خوش می‌کنند و فکر می‌کنند قرار است تا ابد بازار در آن جهت حرکت کند

در این میان، برخی هم هستند که با نقد کردن سرمایه گذاشته شده خود در بورس، در پی خریدن سیستمی برمی‌آیند که بتوانند رمزارز">رمزارز استخراج کنند و همین کار را به طور گسترده‌تری پیش ببرند، یعنی با هزینه کمتر برای یک رایانه با تجهیزات به‌روز و هزینه برق، هزاران دلار به جیب بزنند و مزایای هزار دلاری کسب کنند.

حالا هم که بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی به این سمت و سو کشیده شده‌اند، این سؤال برای همه پیش آمده است که آیا این بازارها برای سرمایه‌گذاری ارزنده هستند؟ آیا سرنوشت این بازارها مانند بازار سرمایه خودمان خواهد شد یا خیر؟ معاملات فارکس و رمزارز">رمزارز تا چه حد می‌تواند سود برای سرمایه‌گذاران داشته باشد؟ و یا برای سرمایه‌گذاری در این بازارها تا چه حد باید دانش و اطلاعات داشت؟

بهروز خدارحمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با روی آوردن سرمایه‌گذاران به فارکس و رمزارز اظهار کرد: بحث فارکس و معاملات بین‌المللی ارزها سالیان سال است در ایران ممنوع است و تعداد کمی از افراد آن مهم با واسطه امکان معامله دارند، اما رمزارزها به دلیل مبهم بودن شرایط مجاز و ممنوعیت آن در بین است، مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد و دلیل این اقبال افراد نسبت به رمزارزها آشنا نبودن مردم با ریسک آن است.

اگر قرار باشد ریسک بازار رمزارزها را به درستی اندازه‌گیری کنیم، تعداد محدودی هستند که تحمل و طاقت پذیرش آن میزان از ریسک را دارند و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز برای این افراد کار درستی است

وی در ادامه توضیح داد: ما در طبه‌بندی مختلفی که از سرمایه‌گذاری‌ها می‌کنیم، معمولا سرمایه‌گذاری در رمزارزها را در طبقه بسیار متلاطم می‌دانیم یعنی ریسک‌های بسیار تکان‌دهنده و بالایی دارند و نسبت به سایر بازارها نوسان قیمت آن‌ها که در هر دو جهت (افزایش و کاهش قیمت) است، پتانسیل سوددهی و زیان رساندن آن‌ها نسبت به سایر اوراق و سایر ابزارهای سرمایه‌گذاری بیشتر است.

این کارشناس بازار سرمایه نداشتن شناخت کافی از این بازار را دلیل استقبال مردم از رمزارزها دانست و گفت: معمولا در دوره‌های رونق اتفاقی که می‌افتد، این است که افراد فقط بازدهی و سرعت بازدهی زیاد را می‌بینند و از این غافلند که وقتی یک سرمایه‌گذاری ریسک بالایی دارد، هم زمان بالا رفتن با سرعت زیادی بالا می‌رود و کام آن‌ها را با سودهای جذاب شیرین می‌کند و هم زمان روند نزولی گرفتن، با سرعت خیره‌کننده و در چشم به هم زدنی، بخش قابل توجهی از ثروت سرمایه‌گذاران را با زیان مواجه کند.

خدارحمی مطرح کرد: افرادی که با بازارهای این چنینی آشنا نیستند، فقط به یکی از این جهات دل خوش می‌کنند و فکر می‌کنند قرار است تا ابد بازار در آن جهت حرکت کند.

وی درباره ارزنده بودن بازارهای فارکس و رمزارزها برای سرمایه‌گذاری بیان کرد: ما باید ذائقه و توان ریسک‌پذیری افراد را در نظر بگیریم و حتی اگر بازارهای نوپدید رمزارز را کنار بگذاریم، از بین ابزارهای مختلفی که در کشور ما به صورت سنتی و سالیان سال وجود دارد، با توجه به درجه ریسک‌پذیری نمی‌توان یک نسخه برای افراد مختلف پیچید و حتما باید ذائقه و تحمل ریسک افراد را برای سرمایه‌گذاری سنجید.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد ریسک بازار رمزارزها را به درستی اندازه‌گیری کنیم، تعداد محدودی هستند که تحمل و طاقت پذیرش آن میزان از ریسک را دارند و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز برای این افراد کار درستی است، اما اکثریت قریب به اتفاق افرادی که به این سمت روانه شده‌اند، تحمل و طاقت این ریسک‌پذیری را ندارند و اگر افراد از بازار سرمایه و نوسانات آن سرخورده شده‌اند، حتما در بازار رمزارزها هم لطمه خواهند خورد چراکه نوسان این بازارها نسبت به هر بازار دیگری بالاتر است.

کد خبر: ۸۷٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha